Ако до края на годината АМ "Люлин" не бъде построена, рискуваме да загубим 111 млн. евро по Оперативна програма ИСПА. Целта, която е поставена, е в края на 2010-а "Люлин" да бъде проходима за коли. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в сутрешния блок на БНТ.
На въпрос защо изпълнителят&nbsp; на проекта&nbsp;- турската &quot;Мапа джингиз&quot; се е разписала първоначално да започне работа при 137 млн. евро, а сега искат още 70 млн. и не е ли това рекет от страна на изпълнителя, строителният министър отговори така:&nbsp;&quot;Няма никакъв рекет за магистрала &quot;Люлин&quot;.&nbsp;Ние се борим за всеки лев. Трябва да спрем до максимум 20% завишение&quot;.&nbsp;<br /> <br /> Плевнелиев бе категоричен, че&nbsp;турският консорциум не е спирал работа. По думите му в момента на магистралата работят 700 човека,&nbsp;а от 1 април се очаква те&nbsp;да станат 1300 човека.&nbsp;&nbsp;<br /> <br /> Министърът добави, че&nbsp;МРРБ продължава да се разплаща с бизнеса. Той обаче не се ангажира да каже дали това ще стаен до края на март, както се говореше. <br /> <br /> &ldquo;Аз искам да разплатя всеки лев до края на март, но ако има някакво отлагане, то със сигурност ще има авансово разплащане&rdquo;, поясни Плевнелиев. Той заяви, че трябва да е приоритет на държавата разплащането с бизнеса, но поясни, че трябва и да е ясно къде се намира държавата в условията на криза. &quot;Ситуацията е много тежка и голяма е човешката мъка, знам, че&nbsp;не е справедливо. Но трябва да видим къде се намира&nbsp;държавата по отношение на приходите. Страната ни се намира много под дъното&quot;, каза той.&nbsp;<br /> <br /> Относно Лот 2 на магистрала &quot;Тракия&quot;, министърът коментира: &quot;Аз съм сигурен в договора, който е направен - той е изключително тежък. Няма шанс за удължение на срока или за увеличаване на цената&quot;. Имаме пълна мобилизация и пълна готовност, добави той. Ние ще се гордеем, ако успеем да свършим в срок, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството. По думите му, надзорът е задължителен по закон. Искам всяко действие там да се документира.&nbsp;<br /> <br /> &ldquo;Когато експремиерът Сергей Станишев е решил да открие тези 5 км от &ldquo;Люлин&rdquo;, в същия момент работниците са положили асфалт без изолация по мостовете, след това са пуснали на юруш камионите по магистралата без да е изсъхнал асфалта.&nbsp;От тук нататък ще работим по правилата&quot;,&nbsp;категоричен бе строителният министър.<br /> &nbsp;<br /> До 31 декември 2010 се очаква да се изградят 31 км от &ldquo;Марица&rdquo;, от АМ &ldquo;Люлин&rdquo; - 19.2 км и още 2 лота на АМ &ldquo;Струма&rdquo; - до Благоевград и от Сандански. <br /> <br /> Останалите проекти остават за 2012 &ndash; 2013, каза той. /БЛИЦ<br />