Първо в БЛИЦ! Темата за пътната безопасност ли изяде главата на гласения за министър Манолев!
Оттеглилият се транспортен министър Александър Манолев предвиждал категорични действия за повишаване на пътната безопасност. През изминалата седмица той дори провел няколко срещи с представители на бранша. Затова и ударът срещу него бил добре премерен и подготвен, като се напомнило за негово старо дело за пътно транспортно произшествие, с което се целяло да се сложи кръст на всички действия в тази посока. Манолев се почувствал изключително омерзен и дори мислел да излезе изцяло от политиката, заради внушенията по темата, съобщават негови близки.
Всъщност компроматът изваден срещу Манолев са две съдебни дела от далечната 2012 г. и по същество не съдържа нищо скандално. В съдебните документи, с които се разполагаме, се описва инцидент на пътя между управляван автомобил от Манолев и възрастна пешеходка, която пресича столичен булевард. Колата на несъстоялия се транспортен шеф се движила с минимална скорост и заковавала пред жената без да я докосне. На инцидентът се отзовава и полицейски екип, който се е намирал в близост, които констатират, същото – няма съприкосновение между автомобила и пешеходеца.
Двете страни се разделят без претенции един към друг. В следващите дни обаче се оказва, че пешеходката вече претендира, че е получила „тежка телесна повреда“ и е заведено дело за огромно обезщетение. Причината е ясна – управляваният от Манолев автомобил е с немска регистрация, което го прави удобна мишена за тлъсто обезщетение. Следва няколко годишна съдебна сага, в която редица експертизи и свидетелски показания потвърждават, че няма съприкосновения между автомобила и пешеходката. По случая има дори и видео запис, който не остава и капка съмнение в съдията и съдебното жури.
Експерти коментират, че това е позната схема – издирват се пострадали и техните близки и срещу ангажимент за сериозен финансов ангажимент от бъдещото обезщетение и всички аспекти от делото се поемат от адвокатите. Запознати твърдят, че цели кантори и неправителствени организации се издържат от подобни схеми, а сумите, които припечелват от нещастието на хората се измерва в милиони левове.
Александър Манолев обаче бил притеснен, че тази атака целяла компроментиране на цялата му работа като бъдещ транспортен министър и предпочел да постъпи отговорно и да се оттегли. Вътрешното му убеждение било, че в сектора няма време за отлагане и трябват категорични действия, а компроматната война щяла да отнеме значителна част от енергията за реформи и промяна. Големият въпрос обаче остава какво загуби сектора от това решение и колко хора биха постъпили така в тази ситуация. Реакцията на редица работодателски и неправителствени организации, а дори и на хора в бранша в негова защита показват, че това е един млад и подготвен човек, а с оттеглянето на неговата кандидатура се вдигат още повече очакванията към бъдеща друга номинация.