Ден след като Реформаторският блок пусна първия си предизборен клип от кампанията за предстоящите евроизбори, в социалните мрежи се появиха упреци, че той е почти дословно заимстван от клип за кампанията на американския президент Барак Обама.
Оригиналът от 2008 г. е режисиран от Стивън Спилбърг, а в него участват Леонардо ди Каприо, Дженифър Анистън, Дъстин Хофман, Форест Уитакър.<br /> <br /> И в българския клип, както в американския, призивът е разочарованите от вота все пак да гласуват. Кампанията на Реформаторския блок е озаглавена &quot;Направи своя избор&quot;, включва известни актьори и музиканти, а режисьор на клипа е Димитър Коцев-Шошо.<br /> <br /> &quot;Това е паралел, който изобщо не крием. Много се изненадах, че имаше такива реакции&quot;, коментира пред &quot;Дневник&quot; лидерът на ДСБ и говорител на Реформаторския блок Радан Кънев.<br /> <br /> &quot;Същественото в клипа е неговият смисъл, т.е., призивът да се участва в гласуването, за да се намали значението на контролирания вот, да имаме право да питаме &quot;кой&quot;, след като вече сме упражнили правото си на глас&quot;, каза още Кънев. И добави: &quot;Нямаме претенцията да е артистично оригинален. В политиката това не е важно. Политиката, надявам се, все още не е театър.&quot;