Росен Желязков с горещ коментар за битката "Бойко срещу Бойко": Премиерът имаше задача за 100 дни да...

Има за цел ГЕРБ да не бъде допускан повече да бъде реален политически опонент, смята бившият транспортен министър

Изглежда като титаничен сблъсък Бойко срещу Бойко. На Кирил Петков му беше поставена задача за 100 дни да направи опозицията по-мълчалива. Когато бият по Бойко Борисов бият по цялата партия, защото той е гръмоотвода. Това заяви бившият министър на транспорта от ГЕРБ Росен Желязков по Нова тв. 

Има за цел ГЕРБ да не бъде допускан повече да бъде реален политически опонент. Това, което бе наречено "изчегъртване", в момента е подход, който не добавя стойност към правова държава и върховенство на закона. Постигнахме мнозинство, което да промени Конституцията. Когато говорим за търсене на оптимизиране на съдебната система и по-добро функциониране, с такова действие няма да създадем конституционно, а парламентарно мнозинство. 

"Има разминаване между твърдения и доказателства. Направи ми впечатление, че Йорданова каза, че не се спазва презумпцията за невинност и призова нейни колеги да я спазват", каза той по казуса "Хемус". 

Според него, всичко за което ГЕРБ е упреквана като маниер и раздаването на трибунални присъди, не е научен урок. 

"Надежда Йорданова обърна внимание и то не бе за публиката, а за вътрешна употреба", каза още той. 

"Бойко Рашков прави политически опит проблемите, които вълнуват хората, да бъдат ефектно демонстрирани с темата за сблъсъка "Бойко срещу Бойко". В момента, в който едно плащане влезе в банковата ви сметка, това са вашите пари. Дали става въпрос за пране на пари, данъчни престъпления или административни нарушения, трябва да се потвърди с факти. Вътрешният министър допусна да има конфликт между МВР и прокуратурата и това не работи добре за правосъдната система. Не можем да търсим консенсус за правосъдна реформа върху тази основа", допълни Желязков. 

"Когато един свидетел е призован, има определени правила за разкриване на съответния разговор. 

"Физически видях Събев в комисията по транспорт. Той е човек с богат житейски опит и много ясно заявени амбици какво иска да направи. От тук нататък ще видим дали това ще бъде подплатено с резултат. Когато станах министър, заварих една добре функционираща система и професионалисти в нея. Не съм довел хора и не са си тръгнали хора с мен. Мисля, че беше направено много - всичко, което е свързано със стратегия, която е основа за евопейското финансиране. Парите ги, има проектите ги има и стратегията ги има. Трябва да се следва една логика на приемственост", обясни Желязков.