Ядосвайки служителите от Европейската комисия, новият член на ЕС България отвърна на критиката на ЕС за организираната престъпност и корупцията, като нае пиар компании от САЩ и Австрия, за да подобрят нейния имидж, предаде Ройтерс.
Така агенцията коментира публикуваното на интернет страницата на Агенцията за обществени поръчки съобщение, че през декември 2007 г. българското правителство е подписало договор за 1,87 милиона лева (1,53 млн. долара) с австрийската компания "Хохегер Комуникационсбератунг". Задачата й включва "провеждане на кампания за укрепване на положителния имидж на България в Европейския съюз".  Следващата седмица Европейската комисия вероятно ще лиши България от около 500 милиона евро от европейските фондове и ще предупреди София, че може да изгуби бъдещи помощи, ако не се бори по-ефикасно срещу корупцията и организираната престъпност, твърди Ройтерс, като се позовава на източници от ЕС. Австрийската компания заяви, че е спечелила договора за пиар в конкурентен търг и е организирала, а в някои случаи платила на европейски журналисти да посетят София и да интервюират премиера Сергей Станишев и други правителствени служители.  Компанията "Хохегер" е свързана с базираната в САЩ пиар консултантска компания "Бърсън-Марстелър", от която заявиха, че са свършили в Брюксел малък обем работа за българското правителство по силата на договор, осигуряващ преди всичко връзка с журналисти. Робърт Мак, директор на компанията в Брюксел, каза, че една от техните услуги е била да уредят медийни срещи за Рейчъл Еренфелд, директор на базирания в Ню Йорк Американски център за демокрация. Тя е автор на статии, в които казва, че Европейската комисия се отнася несправедливо към България. /БЛИЦ