Регулаторът се опитва да сложи юзда на "соловите акции"
<em>Председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов покани 13 частни радио- и тв оператора да подпишат с регулатора предизборен меморандум</em>.<br /> <br /> Повод за искането стана предаването на 2 юни на Слави Трифонов, в което той обяви в ефира на Би Ти Ви, че екипът на &quot;Шоуто на Слави&quot;:&nbsp;Меглена Кунева е нашият кандидат за президент. <br /> <br /> Ден по-късно ръководството на Би Ти Ви се разграничи от политическата подкрепа за Кунева и заяви, че &quot;това е абсолютно солова акция&quot;.<br /> <br /> По-късно се разбра, че за търговските медии няма никакво изискване в закона за политически плурализъм за разлика от държавните радио и телевизия, за които правилата за политическа агитация са описани в Изборния кодекс и в Закона за радиото и телевизията.<br /> <br /> Проектът на меморандум, публикуван на страницата на СЕМ, предвижда преди официалната предизборна кампания, по време на нея и в деня на изборите радио- и тв програми да следват принципите на &quot;обективност, равнопоставеност и баланс в цялостната програма при представянето на политическите претенденти и при отчитане на многообразието на мненията&quot;.<br /> <br /> Проектът задължава частните медии, които го подпишат, да не допускат език на омразата, нетолерантност и неуважение към политическия опонент.<br /> <br /> Споразумението изисква още придържане към професионалните и етичните стандарти на журналистиката при представянето на политическите претенденти и специално внимание към участието им в програми и предавания, различни от новинарски и актуално-публицистичните, но с потенциално влияние върху нагласата на избирателите.<br /> <br /> Медиите трябва да избягват привилегировано отношение в новинарските и актуално-публицистичните предавания към органите на държавно управление и местната власт. Тетрябва да предоставят достоверна информация за съдържанието, качеството и резултатите от проучванията на общественото мнение<br />