Служебна министърка на Радев изхарчила 9,6 млн. за реклама
Голяма част от средствата, дадени от доц. Стела Балтова, са насочени към определен кръг от медии
Служебният министър на туризма доц. Стела Балтова ударно е похарчила 9 681 252 лева с ДДС от юли до декември 2021 г. за реклама на България. Това показва справка на Министерството на туризма, цитирана от TravelNews.
Договорите са сключвани основно в края на годината през ноември и декември, преди стъпването на новото правителство. Засега не е ясна ефективността от рекламата.
В посочения период са проведени комуникационни кампании за насърчаване на вътрешния туризъм по български телевизионни и радио канали. Сред тях са Българската национална телевизия, бТВ Медиа Груп, Нова Броудкастинг груп, Bulgaria ON AIR, Телевизия „Туризъм – TVT“, Българското национално радио, БГ Радио, Радио Енерджи, Радио 1, Радио 1 Рок, Радио NOVA NEWS, Дарик Радио, радио Фокус, радио Фреш, радио Z rock, радио FM+, радио Melody.
По тях вървят и в момента имиджови клипове на България, а не на конкретни дестинации в страната, които наистина да насърчат вътрешния туризъм.
Кадър от рекламата на България
Онлайн активности и дигитални кампании на вътрешен пазар са проведени само в няколко сайтове: dnevnik.bg, webcafe.bg, lifestyle.bg, bgtourism.bg и ekonovini.bg. Голяма аудитория имат само dnevnik.bg, webcafe.bg и lifestyle.bg.
Други дигитални кампании са проведени и чрез официалния туристически портал www.bulgariatravel.org, комуникационни активности и кампании в официалните профили на Bulgaria Travel в социалните медии.
На този етап няма информация на кои пазари са проведени и до каква аудитория са стигнали.
Отделно са направени интегрирани комуникационни кампании на 18 приоритетни пазара като Гърция, Сърбия, Северна Македония, Румъния, Турция, Германия, Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Русия, Украйна, Молдова, Дания, Норвегия, Финландия, Швеция и Израел. Те са реализирани чрез кросмедиен подход (печатна реклама, събития, външна реклама и други, като задължителни са онлайн реклама и провеждане на опознавателни пътувания за представители на туристически фирми, медии, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и др), обясниха от Министерството на туризма.
За усиленото представяне на международните пазари пръст има Ани Хараламбиева, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма” във ведомството. В рекламния и туристическия бизнес тя е добре приета.
Бившият министър Стела Балтова е предоставила средства за рекламни активности с цел промотиране на България като целогодишна туристическа дестинация с фокус върху специализирани форми на туризъм и на някои туристически асоциации и сдружения.
Сред тях са Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), Съюз на артистите в България, Германо-българска индустриално- търговска камара (ГБИТК), Български съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA) и други, обясниха от Министерството на туризма.
За да не се загубят средства от бюджета за реклама, ведомството е платило и предплатило участията на България в над 20 международни туристически изложения през 2022 г. Те са на целеви туристически пазари, сред които World Travel Market 2021, в Лондон, Великобритания; International French Travel Market (IFTM) Top Resa, Париж, Франция; Touristik & Caravaning, Лайпциг, Германия; 8th Athens International Tourism & Culture Expo, Атина, Гърция; International Golf Travel Market / IGTM/, Уелс, Великобритания; Отдих в Москва, Русия; UITM в Киев, Украйна; FITUR 2022 в Мадрид, Испания; IMTM 2022 в Тел Авив, Израел; Интурмаркет 2022 в Москва, Русия; МИТТ 2022 в Москва, Русия; UITТ 2022 в Киев, Украйна; EMITT 2022 в Истанбул, Турция; IFT - Belgrade 2022 в Белград, Сърбия; TTR 2022 в Букурещ, Румъния; World Travel Market 2022, в Лондон, Великобритания и други.