Справка: Ето кой е похарчил най-много за предизборна реклама

Два дни преди изборите данни показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС)

Коалицията „Продължаваме Промяната – Демократична България“ измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и Нова ТВ.

Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.

Два дни преди изборите (към 30.03) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период.

Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Кои партии похарчиха най-много?

Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден.

И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване. Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на Коалицията „Продължаваме Промяната – Демократична България“.

Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама  997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и Нова ТВ. 

На второ място по разходи са съответно „Възраждане“ – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама.

Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук