“Аман от незаконно и безобразно строителство! Аман от злоупотреби! Третата лента на Хаинбоаз е абсолютно незаконна, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в сутрешния блок на btv. По думите му е избран изпълнител, който да прави двулентов път. В хода на работата обаче, фирмата решила да се строи трета лента, тъй като имало повече пари тогава. Става въпрос за “Биндер” на брата на бившия шеф на Пътния фонд Веселин Георгиев.
&ldquo;Има пари, багерите и тракторите&nbsp;са там и айде юруш. Фирмата е поискала 20 млн. лева отгоре за трета лента по усмотрение.&nbsp;С еврофондовете това никога нямаше да се случи&quot;, коментира той. Проблемът обаче е, че въпросната фирма няма документи за тази трета лента. Така проектът на Братко е излязъл над 50 млн. лв. <br /> <br /> &ldquo;Помолил съм двете агенции да изравнят становищата си по отношение на Хаинбоаз. Административният съд във Велико Търново реши, че той трябва да бъде затворен, тъй като има свличане на скални маси.&nbsp;Становището на съда съвпада с това на Дирекцията за национален строителен надзор. От пътната агенция обаче&nbsp;категорично заявиха, че ще обжалват решението на съда. Според тях &quot;Хаинбоаз&quot; &ndash; Проходът на републиката, е единствената в момента най-пряка връзка между Северна и Южна България. &quot;Помолил съм двете агенции да си разменят аргументи и да се опитат да намерят пан за действие, който да реши казуса&quot;,&nbsp;каза Плевнелиев.<br /> <br /> Министърът призна и, че по Оперативна програма &ldquo;Транспорт&rdquo; има притеснения за загуба на пари. По думите му по оперативната програма има 9 проекта, от които АМ &ldquo;Тракия&rdquo; и АМ &ldquo;Марица&rdquo; вървят по график. <br /> &ldquo;АМ &ldquo;Струма&rdquo; ще бъде стартирана предсрочно, така че тези проекти не са застрашени. Извън тези три магистрали обаче има още 4 проекта, които не са магистрали. При пътя Ботевград &ndash; Мездра, например няма още започнати процедури. Процедурите ще станат факт в последния момент. Днес имаме среща с Еврокомисията, за да определим план графици&rdquo;, обясни Плевнелиев. <br /> <br /> Проблемът&nbsp;при проектите идва основно от това, че досега никой не се е фокусирал да търси външно финансиране и затова всички пари идваха от българския данъкоплатец. А когато идват пари от фондовете, вече има правила, които трябва да се научил да спазваме. <br /> <br /> Относно Лот 3 на магистрала Тракия и ниската цена предложена от гръцката компания &ndash; 1,9 милиона евро, Плевнелиев заяви, че това е чудесна възможност и ако фирмата не изпълнява условията по договора и реши в движение да вдига цената, държавата ще си търси правата по договора. /БЛИЦ&nbsp;