Училището и повечето социални системи са свързани една с друга, а ние години наред храним илюзиите, че можем да оправим само училището, само университета или само движението по пътищата, или само борбата с престъпността. А всичко това е свързано. И колкото повече еволюира обществото толкова по-възможно е да се оправи всяка от тези системи. Това каза пред Дарик радио вицепремиерът и министър на образованието Даниел Вълчев.
В студиото той коментира проектозакона за училищното образование и матурите, като заяви, че законопроектът в момента е в процес на съгласуване и до десетина дни ще бъде внесен в Министерски съвет, което значи, че до две седмици най-късно ще е в парламента. Той добави, че няма впечатления противниците на този законопроект да са чак толкова много, колкото се изкарва по медиите, а по-скоро, че има хора, които „се хранят от темата за образованието и каквото и да се случи, каквато и инициатива да бъде подета, те са винаги против”.

В предложението за законопроекта за образованието има няколко основни аспекта, посочи министър Вълчев и посочи за пример това, че от министерството се опитват да кодифицират материята. Даниел Вълчев каза още, че в момента има два паралелно действащи закона, свързани с учебния план, степента на образование, както и такъв за народната просвета, като този за народната просвета има и правилник за приложение. Той уточни, че тъй като тези закони са правени по различно време, по тях са правени немалко промени.

На второ място Даниел Вълчев добави, че отдавна е трябвало да се вземе предвид, че създаденият през 1991 г. Закон за народната просвета е отговарял на една представа за демокрацията.Той уточни, че тогава мнението е било, че „колкото повече свобода има пред човека, толкова по-добре”. Според министъра на образованието обаче в модерните общества това не е така и би трябвало да има някакви ограничения и съответно, ако човек нарушава тези правила и ограничения, той трябва да търпи някакви наказания и санкции.

Като конкретен пример Даниел Вълчев посочи, че той е твърдо за вечерния час за учениците. Той каза още, че екипът на министерството смята, че е дошъл моментът, в който те, заедно с помощта на родителите и учителите, трябва да въведат в училищата малко по-голям ред и дисциплина. От това децата няма да станат автоматично добри и примерни, но това е нещо, което е необходимо трябва да се подобри, уточни Вълчев. Министерството трябва да включи родителите и да ги признае като страна в образователния процес, категоричен бе просветният министър. /БЛИЦ