Нова страшна банкова измама изпразва сметките на бедните българи
Съобщение приканва клиентите да последват линка и да въведат данните си за вход в ДСК Директ
За нов опит за фишинг измама предупредиха от Банка ДСК. Клиенти на банката са получили по имейл съобщение в което се изисква актуализация на клиентския профил в приложението за онлайн банкиране ДСК Директ, съобщиха от банката, пише в Труд бг.
Съобщението приканва клиентите да последват линка и да въведат данните си за вход в ДСК Директ, както и чувствителни данни като имена, номер на банкова карта, срок на валидност на карта и CVV код.
В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни, заявяват от банката.
Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителското си име и парола за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с Call Center на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на сайта на банката или ДСК Директ.
Банка или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране, заявяват от финансовата институция.
Експертите от Асоциацията на банките в България съветват ако получите обаждане или е-мейл от някого, който се представя за служител на банка, да не споделяйте лични и банкови данни, да не инсталирате приложения и да не отваряте линкове, които са ви изпратени от тези хора.
Не споделяйте кодове за идентификация и достъп до електронното си банкиране, защото се касае за измама.
Опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Хора, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства.
Най-често под различен претекст, например, за проблеми със сигурността, те се опитват да получат данни за потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и др.
Никога не предоставяйте чувствителна банкова информация и данни за идентификация на други хора, съветват банкови експерти. Вашата банка никога няма да поиска да предоставите подобни данни по телефон или е-мейл.
Банкови служители никога няма да ви накарат да инсталирате приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилното ви устройство или компютъра ви.
Ако получите такова обаждане, знайте, че това е опит за измама от страна на хора, които се представят за банкови служители, за да получат достъп до средствата ви.
Бъдете бдителни и особено подозрителни към позвънявания от номера от чужбина, както и към хора, които се представят за служители на банки, с които нямате договорни отношения.
Никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по е-мейл, SMS или от рекламни банери в интернет, а само от официалния уебсайт на вашата банка и от официалното мобилно приложение.