Ангелкова с важни новини за всеки български турист
Надявам се през юли и август да започнат да се възстановят пътуванията и да има повече почиващи не само по Черноморието, но и във вътрешността на страната, заяви министърката
Надявам се през юли и август да започнат да се възстановят пътуванията и да има повече туристи не само по Черноморието, но и във вътрешността на страната. Очакваме решението на Европейската комисия за пътуванията на туристите от трети страни, защото за нас са важни пазари като Русия, Турция, Украйна, Молдова, Беларус, Израел. Направили сме предложения в тази посока.
Това заяви във Велинград министърът на туризма Николина Ангелкова. В СПА столицата тя се срещна с представители на туристическия сектор и местната власт.
Министърът акцентира върху кампанията за промотиране на България като балнео- и СПА дестинация съвместно с БУБСПА и германските здравни каси. В резултат на партньорството през септември 2019 г.
България бе включена в списъка от страни, в които осигурени граждани на Федералната република могат да ползват по линия на касите продукти от медикъл туризма.
Преди две седмици бе проведен разговор с ръководители на германските здравни каси в тази посока.
"Имаме огромни шансове да запълним тази ниша и да насочим интереса към България през месеците септември и октомври. Ще разчитаме на активната ви позиция, за да рекламираме балнеопотенциала си, особено в условия на криза с коронавируса.
Тази, а и следващите години грижата и сигурността за здравето ще са сред основните мотиви на хората да изберат дестинацията си за почивка. Затова точно сега балнео-, СПА и здравният туризмът ще са двигател за насърчаване интереса и доверието на туристите към пътуванията.
Предлагаме качествен продукт, атрактивни цени и безопасни условия за пребиваване", каза министърът.
Вече стартираха рекламните кампании на България към основни целеви пазари – балканските страни, Израел, Скандинавския регион, Германия, Вишеградската четворка.
Средствата са силно ограничени, особено в сравнение с бюджетите на други страни. Предприели сме таргетиран подход, за да имаме по-сериозно предимство.
България се рекламира и по водещи световни канали като BBC, CNN, Euronews, National Geographic. Кампанията за вътрешния пазар също е в ход.
Министър Ангелкова се спря подробно на предприетите мерки за по-бързо преодоляване на кризата в един от най-пострадалите сектори – туризма. Бяха публикувани указания на министерството за дейността на хотелите, заведенията, СПА и балнеообектите.
Бяхме от първите, които направиха това. България бе една от първите страни, отворили още на 1 юни границите си за туристи от 29 страни, вече приемаме гости от 35 държави.
"Много е важно да се спазват указанията на Министерството на здравеопазването и РЗИ за завишените здравни и санитарни норми, за да предлагаме качествен и безопасен продукт, акцентира още тя.
От спазването на тези мерки и дисциплината на всеки зависи как по-бързо да се ограничи до минимум разпространението на вируса.
Важно е всеки да бъде отговорен пред себе си. Имаме подкрепата на правителството и Националния оперативен щаб. Тези мерки вече показаха положителен резултат и неслучайно България втора след Турция получи международния Save Travel Stamp като безопасна дестинация.
Важно е и това се използва за промотиране на дестинацията", посочи тя.
Министърът припомни последователната политика на институцията за намаляване на административната тежест и за облекчаване работата на бранша през кризата.
Приехме промените в наредбата за категоризация и прекатегоризация на туристическите обекти. С последните промени в Закона за туризма там се регламентира клас В с облекчен регистрационен режим.
Отпаднаха редица изисквания, утежнявали бизнеса. Документът отговаря на системата Hotels Stars и измененията запазват качеството на предлаганата услуга. Удостоверенията за категоризация, които изтичат, се удължават до края на годината, за да се облекчи секторът, заяви министър Ангелкова.
Тези действия са в синхрон с икономическите мерки, които правителството предприе за преодоляване на пандемията, посочи министър Ангелкова в отговор на въпроси за тази подкрепа. ДДС за ресторанти е вече 9% като временна мярка за запазване на ликвидността и заетостта.
Мярката 60:40 също е в помощ на предприемачите и за нашия сектор тя ще е 80:20. Ще подпомогне допълнително тези, които са проявили смелост да работят в критичната ситуация.
От програмата и фонда за безработица се насочват 50 млн. лв. само за сектор туризъм и те ще са съвместими с мярката 80:20. Тя започва да действа от 1 юли до края на септември с тенденция да бъде удължена до края на годината.
Освен това са предвидени грантови схеми от ОПИК за насърчаване на средни предприятия в туризма с от 30 хил. до 100 хил. лв. и по тях се кандидатства само с една декларация.
Там, където има трудности, сме коментирали с Асоциацията на банките и ББР да се търсят облекчения на изискванията за ликвидност. Финализират се и условията по отчетността за отпускане на ваучери за почивка за хората от първа линия като специфична мярка, подчерта министър Ангелкова.
Успяхме да се преборим да има средства за туризъм и транспорт в следващия програмен период, каза още министър Ангелкова. Разработваме стратегията, по която 13-те млрд. евро, предвидени за България, да се оползотворят рационално и предприятията да бъдат включени като директни бенефициенти. До момента това нямаше как да се случи.
До октомври трябва да представим нашите искания в тази посока, анонсира министърът и изрази увереност, че с европейската солидарност ще се възстанови по-бързо секторът.
Кметът на Велинград д-р Костадин Коев благодари за партньорството с Министерството на туризма. За нас е важно в дългосрочен вариант да се върнем към предкризисните нива и в това отношение екипът на министър Ангелкова активно ни подкрепя.
Златко Златанов от „Сдружение на хотелиери и ресторантьори – Велинград и Западни Родопи“ също благодари за активността на министър Ангелкова във връзка с решенията на правителството да се помогне на туристическия бизнес и чрез данъчни промени. Той изрази надежда за възстановяване на сектора и не прогнозира фалити.