Българският турист е световно мрънкало - шумни камериерки и студен басейн му развалят кефа

Шумни камериерки, студени басейни и неудобни възглавници. Това са само част от оплакванията на чуждите туристи, които идват в България. За тях разказва Георги Георгиев пред Нова телевизия.
 
Българските туристи са сред най-мрънкащите в света. Това показва класация на базата на над 3,5 милиона отзива за хотели в повече от 70 държави. В нея българските туристи са на пето място по претенциозност. В същото време недоволни чужденци заливат с жалби и искове за обезщетения българските хотелиери всяко лято. Скърцащи матраци, стари ядки в мини бара, намусени камериерки и дори тънки и прозрачни завеси са част от оплакванията.
 
Според собствениците оплакването се е превърнало в бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи – предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини. Често те са абсурдни, за да си върнат част от дадените за почивката пари. Данните показват, че в края на всеки сезон по морето хотелиерите ще трябва да върнат обезщетение средно от 2 евро на английски турист и от 1,2 евро на германски.
 
В помощ на британските туристи за огромни обезщетения работят адвокатски кантори на Острова, които започвали да ги консултират още при кацане след почивката. Реклами има и в интернет. Затова и често оплакванията и исканите обезщетения звучали еднотипно.
 
В Испания например исканията за компенсации само за година скочили с над 400%, а хотелиерите били принудени да изплатят обезщетения за над 50 млн. евро. Хотелиерите в Майорка дори обмислят да бойкотират британските туристи.
 
Загуби от неоснователни оплаквания търпят и хотелиерите у нас. От години туристи подавали сигнали, че били ограбвани. Жалбите идвали в последните три дни от почивките. Често обаче ценните вещи били откривани в багажа им на тръгване.
 
Чуждите туристи дори били съветвани да се оплакват на служители на хотела, които не разбират езика им. След това в жалбите пишели, че им е отказано съдействие. С новите европейски правила от 1 юли туристите ще имат две години, за да подадат жалба, но при едно важно условие. По време на пътуването трябва да уведомят туроператора, че има някаква нередност. Ако по време на пътуването не го направят, нямат право на рекламация.
 
Напук на класацията, която ни нарежда сред най-мрънкащите туристи, жалбите от българи били незначително малко. За разлика от тези на чужденците оплакванията от нашите били далеч по-основателни, отчитат хотелиерите.