Грандиозен проект: Връзват столичното метро с влака от Пловдив

Шест гари ще бъдат кръстосани с подземната железница в столицата

Да се вържат влаковете от Пловдив със софийското метро. Това предвижда проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Столичното кметство работи съвместно с българските железници, за да се улеснят пътниците, които идват от Южна България, обясни главният архитект на столицата Здравко Здравков, цитиран от в. Монитор.

Той уточни, че има възможност шест жп гари да правят връзка с най-ползвания транспорт в столицата – подземната железница. 

Идеята е влаковете по направлението Пловдив-София да спират на гарите Казичене, Искър, моста „Чавдар“, Централна гара и гара „Обеля“ и оттам да правят директна връзка с метрото, обясни още главният архитект.

Влаковете от Перник за София също ще бъдат вързани с метрото. Третия лъч на метрото ще бъде изградена малка жп гара, на която ще спират влаковете по линията „София-Перник“. Тя ще бъде на спирка „Горна баня“, където се планира да бъде изграден и буферен паркинг за около 600 коли. 

След като започна изграждането на втория етап от третия лъч на метрото, Столичната община има идея и за нови разширения на метрото в „Люлин“, на „Цариградско шосе“ и към магазин ИКЕА, но все още не е осигурено финансиране, каза Здравков. 

Днес той и столичният кмет Йорданка Фандъкова представиха екипа, който ще координира стратегията „Визия за София“. Тя ще бъде основа за актуализация на Общия устройствен план на града, който не е променян от 2009 година. 

По изработването на стратегията ще отидат до 500 хил. лв., съобщи Фандъкова. 

„Визия за София“ трябва да бъде готова до септември 2018 година, като все още не е ясно какво ще бъде заложено в нея, тъй като дискусиите тепърва предстоят.

Според Фандъкова трябва да се наблегне на развитието на София като зелен и иновативен град. По думите й трябва да се заложи на иновативните решения и запазване на културно-историческото наследство. 

На въпрос дали в стратегията ще е заложено ново разширение на платеното паркиране в столицата, Фандъкова отговори, че ако хората имат желание за въвеждане на зони, ще бъдат подкрепени.

Главният архитект Здравко Здравков обясни, че е необходимо развитие по темите мобилност, околна среда и градските пространства. В изготвянето на стратегията ще се включат максимален брой външни специалисти и ще се проведат десетки обсъждания с граждани и експерти за това как трябва да изглежда София в дългосрочен план, добави Здравков.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!