Guardian: Ryanair с нов трик: Насърчава пилотите да се откажат от отпуската с бонуси, за да спре бъркотията с полетите
Ryanair предложила на пилотите си еднократен бонус от 12 000 паунда, за да се откажат от отпуските си, показва вътрешен документ, видян от британския вестник Guardian.
Авиокомпанията се бори да предотврати допълнителна отмяна на полети заради объркване в системата за отпуски на пилотите.
Генералният директор на ирландската авиокомпания Майкъл О’Лиъри се извини тази седмица, след като стана ясно, че до 50 полета на ден ще бъдат отменени до 31 октомври, което ще засегне около 400 000 пътници.
Ryanair трябва да се справя с гнева на клиентите си, които се страхуват, че ще останат без обезщетение, и беше предупредена от Гражданската авиация, че могат да й бъдат наложени глоби заради отказ да пренасочи пътници към конкурентни авиокомпании.
Съюзът на ирландските пилоти обвини авиокомпанията, че се оправдава с европейските регулации, вместо да признае собствения си провал да осигури достатъчно пилоти, за да изпълни графика си.
Вътрешни имейли, видени от Guardian, показват, че нискотарифната авиокомпания опитва да успокои пилотите, като им предлага освободени от данъци бонуси, за да не си вземат отпуска.
„За да избегнем допълнителна отмяна на полети, искаме между един и два блока от пет дни от всеки пилот, който вече е получил едномесечния си отпуск“, казал на пилотите главният оперативен директор Майкъл Хики.
„Признавайки последиците за вас от необходимостта да летите допълнителни дни, въвеждам следната схема за бонуси. Всички настоящи пилоти..., които останат да управляват самолети на Ryanair между септември и 31 октомври 2018 г., ще получат еднократен брутен бонус от 12 000 евро за капитаните и 6000 евро за първите помощници през ноември 2018 г.“, се казва в съобщението.
Пилотите ще получат еднократния бонус едва през ноември догодина - подтик да останат в авиокомпанията, на фона на съобщенията, че много от тях са преминали в Norwegian, която, според слуховете, наела 140 пилоти от Ryanair от началото на годината.
Ирландската авиокомпания не разкрива заплатите, но капитаните и първите помощници получаваха основна заплата от съответно 62 500 евро и 21 000 евро през 2015 г., съобщава вестник Irish Times.
Пилотите и първите помощници ще получат бонуса, ако са летели повече от 800 часа за Ryanair в годината до 31 октомври 2018 г. и са си взели поне десет почивни дни в този период, включително блок от пет последователни дни.
Ryanair съобщи, че ще увеличи и нощното заплащане, което пилотите получават за работа извън базовото си летище, а останалите служители също ще получат нормалните бонуси за работа в почивни дни.
Пътници се оплакаха пред Guardian от лошата комуникация с авиокомпанията, заради която пропуснали семейни събития и им създала притеснения за финансови проблеми, ако не могат да се възстановят разходите за хотелски стаи и заместващи полети.
Криста от Брайтън чакала на летището в Будапеща полета си към дома във вторник, един ден по-късно от планираното й завръщане във Великобритания.
„Получих съобщение от Ryanair на 15 септември за полета в понеделник. Звънях им два пъти, но получих лошо клиентско обслужване. Служителят не се извини за случилото се и не ми даде обяснение за отменения полет“, разказа Криста.
Ryanair отмени и полети до Лисабон, което предизвика безпокойство сред почитатели на Манчестър Юнайтед, които вече си били купили билети за мача на отбора им в Шампионската лига срещу Бенфика на 18 октомври.
Майкъл О’Лиъри каза в понеделник, че Ryanair няма да плаща за полети на конкурентите, въпреки регулациите на ЕС, според които трябва да предложи този вариант, ако полетът на конкурентната авиокомпания излита „значително по-скоро“ от собствения й полет.
Ryanair посочи като причина за отменените полети промяна в начина, по който ирландските авиокомпании интерпретират европейските регулации. Те ограничават летателните часове на пилотите до 900 на календарна година по съображения за сигурност.
Авиокомпаниите, регулирани от Ирландската авиационна служба, до тази година бяха единствените, които интерпретираха календарната година като времето от април до март.
Това даде предимства на компании, като Ryanair, пред конкурентите й от Стария континент, защото можеха да насрочват повече полети в оживените летни месеци и да предоставят отпуски на пилотите в по-спокойните периоди.
Съюзът на ирландските пилоти (IALPA) съобщи, че Ryanair не може да търси извинение в тази промяна, защото „имаха предизвестие от поне два сезона по-рано“ за новите регулации, за да си подредят нещата.
„Трябва да се отбележи също, че според Ryanair, проблемът ще продължи около шест седмици. Това удобно ги поставя в зимния график с намален брой служители, което е още едно доказателство, че истинският проблем е недостигът на летателен екипаж“, допълват от IALPA.
Съюзът съобщи, че над 700 пилоти са напуснали Rayanair тази година. В отговор на въпрос за вътрешните имейли до служителите си авиокомпанията, в която работат 4200 пилоти, заяви, че не коментира „слухове или спекулации“.