Как бизнесът в Сингапур печели от срещата между Тръмп и Ким?

Бизнесът в Сингапур е в треска около подготовката за историческата среща на високо равнище между президента на САЩ Доналд Тръмп и севернокорейския лидер Ким Чен-ун. Парите се трупат за някои от компаниите, които се възползват от приповдигнатото настроение около срещата, която е насрочена за 12 юни в града-държава, пише profit.bg.

Технологичният стартъп Vybes нае имитатори на Тръмп и Ким, за да рекламира мобилното си приложение. По време на събитието, проведено в мол в събота, хората бяха помолени да свалят приложението, за да платят за селфи с имитаторите.

Според Vybes, "хиляди" потребители са свалили приложението в събота, а над 500 селфита са били продадени само за три часа.

В Сингапур също така се предлагат най-различни други неща, свързани със срещата.

Компанията PotCoin спонсорира присъствието на баскетболната звезда Денис Родман в Сингапур по време на срещата.

Родман има няколко посещения до Северна Корея и наскоро обяви в Twitter, че ще окаже "каквато подкрепа е необходима" на Тръмп и Ким.

Веригата заведения за бързо хранене KFC смени името на кутията си с пилешко месо от 4 Piece Meal на Four Peace Meal във Facebook страницата си за Сингапур. Мексиканският ресторант Lucha Loco пък пусна специални такоси на име El Trumpo и Rocket Man.

Уил Леонард, генерален мениджър на Loco Group, обяви, че ресторантът е разпродавал такосите с цена от 10 сингапурски долара (7.50 долара ) всяка една вечер след пускането им в понеделник.

От OSG Bar + Kitchen пък правят американска и корейска модификация на традиционното сингапурско ястие наси лемак, което се приготвя с кокосов ориз и чили сос. От заведението твърдят, че това не е рекламен трик за срещата и ще присъства постоянно в менюто им.

От ресторанта обаче твърдят, че повече хора си правят селфита със струващото 16 долара ястие, вместо да си го поръчват.

Хотелите също печелят от притока на хора за срещата.

Royal Plaza on Scotts - хотел в сърцето на търговския район на Сингапур, отчита 20% ръст в резервациите, откакто срещата бе обявена за първи път през април. От хотела очакваха още резервации през уикенда и достигане на заетост от близо 100%.

Този хотел се намира на около 15 минути пеша от хотел Shangri-La, в който се очаква да отседне Тръмп, и на 10 минути от St. Regis, където пък е Ким.

За да отбележи събитието, Royal Plaza създаде специален бургер, който ще се продава само една седмица. Ястието бе пуснато в петък, но от хотела твърдят, че бургерът е увеличил посещаемостта на ресторанта с 20%.

От хотела очакват да продадат 500 бургера до края на седмицата.

Бизнесът в Сингапур изглежда печели от събитието, но самата държава като цяло плаща немалка цена за престижа да бъде домакин.

Министър-председателят на Сингапур Лий Хсиен Лунг заяви пред местни медии вчера, че домакинството на срещата между Ким и Тръмп ще струва на страната около 20 млн. сингапурски долара (близо 15 млн. длара).