Картинг и лазерни битки на най-новия луксозен круизен кораб, няма такова чудо (СНИМКИ)

Пасажерите на новия круизен кораб Norwegian Bliss ще могат да карат картинг на писта на двe нива, да слушат на живо кавъри на Beatles в копие на ливърпулския нощен клуб Cavern или да участват в лазерни битки на специално изградена за това арена.

Това са само три от множеството развлекателни възможности на кораба, чието построяване е струвало 1 млрд. долара, пише profit.bg.

Norwegian Bliss ще плава във водите на Аляска това лято и в Карибския басейн през зимата. Цените за едноседмично пътуване в Аляска в средата на юли варират от 2 800 долара за двойка във вътрешна каюта до над 11 000 долара за луксозните апартаменти.

Дните, в които забавленията в морето се ограничаваха до посещение на мини казиното и игра на шафълборд на палубата, са отминали отдавна.

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., Carnival Corp. и Royal Caribbean Cruises Ltd. строят все по-големи кораби и се опитват да привличат по-млади клиенти, надпреварвайки се да предлагат все по-сложни развлекателни дейности на борда.

Най-новият кораб на Carnival - Horizon, който е с капацитет за 3 960 пътници, има тематичен воден парк, нощен клуб с тема Хавана и киносалон Imax.

През март Royal Caribbean пусна на вода най-големия кораб в индустрията - Symphony of the Seas, който е с капцитет за 5 518 гости. Той разполага с акватеатър с акробати и машина за вълни, която позволява на борда на кораба да се кара сърф.

Norwegian, която е най-старата и най-малката от трите компании, разби традиционния модел на хранене по време на круизни пътувания преди 18 години, когато позволи на гостите си спонтанно да избират в кои ресторанти да се хранят, без предварително определени маси или часове на хранене.

Оттогава компанията внесе някои промени в този модел, добавяйки “специализирани” ресторанти, които таксуват малко повече гостите, които искат рибай стек (20 долара) и картофено пюре с трюфелово олио (3 долара) вместо това, което плащат в основната трапезария.

Други круизни компании, макар и не сред най-луксозните, също изкопираха модела на Norwegian, предлагайки различен избор на ресторанти с допълнително оскъпяване. Сега Norwegian, която подобно на основните си конкуренти е базирана в Маями, моли гостите си да плащат малко повече и за забавления.

Картингът на новия кораб струва 9.95 долара за 8 обиколки, докато за битките с лазери ще се плаща 5 долара за 10 минути. На кораба ще се играе и мюзикъл, който е само за възрастни, а цената на представлението е 24 долара.

“Това, което се опитват да направят, е да намалят тълпите,” казва Стюърт Широн, собственик на туристическия сайт cruiseguy.com. Цената “няма да ви разубеди да посещавата дадена атракция. Тя може да ви разубеди да я посещавате 20 пъти.”

Много от развлекателните опции на новия кораб са безплатни, в това число две водни пързалки, изпълненията на песни на Beatles и няколко мюзикъла. В някои вечери комедийният клуб на кораба ще се превръща в тиха дискотека, където посетителите ще носят слушалки и всеки ще може да слуша и да танцува на различни песни, в сравнение с човека до него.

Тази стратегия се отплаща на компанията. От Norwegian твърдят, че приходите на борда на корабите й е най-голям сред водещите круизни компании - 76 долара на човек на ден, в сравнение с 53 долара за Royal Caribbean и 45 за Carnival. Тя също така е лидер по общи приходи от допълнителни услуги, предлагани на борда, като напитки, хазарт и екскурзии до брега.

Засега конкурентите на Norwegian не таксуват допълнително пътниците за някои от своите атракции. От Norwegian обаче заявяват, че Bliss, който е най-големият й кораб с капацитет за 4 004 души, е и най-успешният и нов кораб по отношение на предварителни резервации и цени.

Идеята е да се предоставят възможности на пътниците, според Анди Стюърт, главен изпълнителен директор на Norwegian.

“Някой може да се качи на кораба и да се храни в основните ресторанти, да не пие алкохил и да слезе от кораба, без да е похарчил допълнително и цент, ако така е решил. Друг пък може да се качи на кораба и да похарчи много пари, в зависимост от това какви преживявания си избере.”