Московски разкри важни промени за летище София и какво става с концесията

Възобновява се процедурата по отдаване на концесия на летище София. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски, съобщиха от пресцентъра на министъра.

Процедурата бе прекратена от служебния кабинет преди месец, с мотив, че тя е порочна и не е изгодна за държавата. Концесията е нужна, убеден е обаче новиият­стар министър на транспорта. С парите от концесията ще се финансират дълговете на БДЖ, които възлизат на близо 440 милиона лева. Ивайло Московски: "Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в Железницата. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията. ­Т.е. да разбираме, че ще има рестарт на концесията? ­То го пише и в програмата на ГЕРБ. Доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с летище София. Само да обясня, и че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публично­държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори".

Рокади има и в ръководството на летище София, съобщи Московски. Владимир Рапонджиев застава начело на аеропорта. Той е бивш директор по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет. Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището. Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма. В тази система според запознати се съдържа пълна информация за пътниците, минали през летището в последните десетина години. Ивайло Московски: "Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището.

Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и Прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях"

Московски е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявават интерес към БДЖ. Ивайло Московски: "Не съм видял нито един документ, черно­бяло записано. Това което се анонсира в публичното пространство не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени". В началото на новата седмица ще са ясни заместник­министрите на транспорта.