Над 1000 души на ден правят тотална глупост, за да отидат на море
Ползването на споделен транспорт чрез посредничеството на Фейсбук групи е във върха си, сочи анализ на активността в тях
Около 1200 души на ден си уреждат транспорт между големите градове и морето чрез уговорка с непознати във Фейсбук.
Този бум на споделеното пътуване установи „Телеграф“ след проверка в най-активните и населени групи в социалната мрежа, посветени на този вид превоз.
Ползването на споделен транспорт чрез посредничеството на Фейсбук групи е във върха си, сочи анализ на активността в тях и ръста на броя на членовете им.
В тези групи шофьори пускат обява за свободни места в личните си автомобили, а пътници ги заемат, като заплащат необходимото за покриване на разхода за гориво.
Една от причините за бума е тревогата от коронавируса, търсенето на максимална социална изолация и желанието за избягване на струпванията в големите междуградски автобуси.
В най-голямата група за пътуване от столицата до морето, кръстена "Пътуващи Бургас - София и обратно!" от началото на юли с лични автомобили са се извършили над 6000 превоза на пътници, сочи преглед на обявите.
Към този момент броят на членовете на групата наближава 75 000, което я прави една от най-големите Фейсбук групи въобще у нас.
Активността в групата е огромна през уикендите, като само за последния неделен ден в нея са уговорени над 600 пътувания.
30 000 души членуват и в група със същата тематика и с разлика в името само в един препинателен знак накрая. Не е ясно колко е реалният брой уникални членове на двете групи, тъй като голяма част от тях се дублират.
В групите за споделено пътуване между големите градове и Варна има около 45 000 души с уговорката, че има дублиране между членовете.
Името на най-голямата група по посока Северното ни Черноморие е „Пътуващи между Варна и София“ и в нея от началото на юли са се „заварили“ около 3500 курса. Никой не знае колко души са прекарани през тях, тъй като уговорката е до 4-ма пътници.
Дори и консервативен подход в случая обаче посочва, че общо през всички най-населени групи за морско споделено пътуване на ден пътуват по минимум 1200 души.
Същевременно застой се забелязва в бранша на автобусните превозвачи, които традиционно се „конкурират“ с Фейсбук групите.
Въпреки традиционното раздвижване през летния сезон се оказва, че ръстът не е достатъчен, за да възстанови загубите в сектора.
„Завишаване на пътникопотока имаме в момента само между големите градове и курортите. Уточнявам, че това е завишаване спрямо кризисната 2020 г., като спрямо 2019 г. няма значителен ръст“, заяви за „Телеграф“ Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи (КАП).
„Заради сезонния си характер тези линии са сравнително населени. Като цяло обаче това не може да компенсира всички останали причини, поради които губим пътници.
Ситуацията в бранша е тревожна, тъй като от здравното министерство ясно заявяват, че за предстоящите месеци ще се стремят да намалят населеността на градския и междуградския транспорт, за да ограничат разпространението на вируса.
Все по-възможно изглежда и учениците да започнат учебната година дистанционно, което означава, че няма да ползват градски транспорт и това допълнително ще намали работата ни“, сподели още Милтенова.
9 от 10 пътуват в страната
931 700 българи са реализирали туристически пътувания през второто тримесечие на 2021 г. по време на продължаващата епидемична обстановка в страната, сочат данните на Националния статистически институт. Повечето от тях - 93%, са пътували само в страната, 6.1% - само в чужбина, а 0.9% са пътували както в страната, така и в чужбина. През второто тримесечие на годината най-много са пътували българите на възраст 25 - 44 години - 429 100, или 46.1% от всички пътували лица. Във всички възрастови групи преобладава относителният дял на пътуванията в страната, като най-висок е при лицата на възраст 25 - 44 години - 94.7% от пътувалите в тази възрастова група. Делът на пътувалите в чужбина лица на възраст 45 - 64 години е 7.6% от пътувалите в тази възрастова група и е най-голям в сравнение с останалите групи.