Ново 20: Качват плажните лекари на джет, защото...
На среща с министъра на туризма Евтим Милошев стопаните на ивиците поискаха новите изисквания да бъдат отложени
Плажните концесионери се обявиха против абсурдни промени в наредбата за водното спасяване, приети малко преди разпускането на предходното правителство и влезли в сила от 5 април.
На среща с министъра на туризма Евтим Милошев стопаните на ивиците поискаха новите изисквания да бъдат отложени. Той обещал подкрепа, като подчертал, че много от поставените проблеми не са в правомощията на министерството му, но е готов да посредничи в междуинституционалния диалог.
Абсурд
Един от абсурдните текстове е, че медицинските лица трябва да се транспортират с джет. Не знам как лекарят ще се качи в лодка или джет вместо в досегашния транспорт с линейки.
Това коментира пред „Телеграф“ Симеон Цветков, шеф на Асоциацията за развитие на дейностите по управление на морските плажове. По думите му огромна част от водното спасяване по принцип се извършва с джет, но медицинските специалисти стоят на брега.
Друго изискване, което може да откаже редица концесионери и наематели от бизнеса, е на всеки плаж да има медицински екип с поне един лекар. На Северното Черноморие има много малки ивици една до друга, някои са с дължина 60-70 м.
Досега стопаните им са обезпечавали медицинската помощ за тях, като сключват договор с линейка, която да обслужва няколко плажа. Новите изисквания обаче са непосилни и мнозина наематели и концесионери ще искат да прекратят договорите си и да оставят на държавата да се грижи за обезопасяването на тези ивици, коментира Цветков.
Друга недомислица е, че с наредбата реално се премахва терминът медицински пункт. Но в същото време стопаните са задължени да имат медицинска апаратура. Това едва ли не означава, че тази апаратура ще трябва да я сложим под някой чадър, коментира още Цветков.
Статистика
На срещата с министъра било решено още да се води статистика за точен час и причина за удавянията. Тези трагедии се превръщат в медийни бомби и отблъскват туристите, а същевременно в 90% от случаите удавянията са извън работното време на спасителите или са по причина, която не е свързана с водното спасяване, например получен инфаркт във водата или консумация на алкохол, обясниха още концесионерите.