По-безопасно ли е да летите в първа класа, отколкото в икономична
Разбира се, определено е по-приятно да летите в първа или бизнес класа - с широките седалки, безплатните напитки и внимателното обслужване. Но по-безопасно ли е?
Краткият отговор е: не.
Според пилотите, експертите и емпиричните данни, идеята, че полетът в първа или бизнес класа е по-сигурен, е чист мит, пише profit.bg.
"Първа класа не е по-безопасна от икономична", казва Чесли "Съли" Суленбергер III - пилотът, който безопасно приземи самолет в река Хъдсън, пред The Washington Post.
"Не мога да измисля нищо, което да прави първата клас по-безопасна", добави Харро Рантър, главен изпълнителен директор на Мрежата за авиационна безопасност. "При катастрофа най-често по-големи шансове за оцеляване имат онези, които седят в задната част на самолета", допълна той.
И статистиката показва, че експертът е прав.
Според дълъг анализ на списание Time, базиран на данните на Федералната авиационна администрация за авиационни инциденти, човекът, който седи на средната седалка на последния ред на самолета, има най-голям шанс за оцеляване.
Според Time, "седалките в задната част на самолета носят 32 процента вероятност за смъртен изход, в сравнение с 39 процента в средната и 38 процента в предната част."
Освен това седалките до пътеката в средата на самолета имат най-висок процент смъртни случаи - 44%, докато средните места в дъното му са с най-ниска смъртност - 28%.
Има обаче едно голямо предупреждение относно тези данни: самата Федерална авиационна администрация отбелязва, че няма такова нещо като "най-сигурно" място.
При катастрофа на самолета, които се срещат извънредно рядко, оцеляването зависи повече от обстоятелствата и по-малко от мястото, на което седите.
Така че, в крайна сметка, класата, в която летите, не е от значение за безопасността.
Но ако сте наистина търсите най-безопасния вариант за полет, тогава използвайте услугите на онези авиокомпании, които никога не са имали фатални инциденти.
И просто така, за допълнителна сигурност, седнете в дъното на самолета.