Проверка оценява кои са най-опасните тунели у нас

Министерството на регионалното развитие и благоустройството е направило проверка на всички 34 тунела у нас, ясно е кои са най-опасни. Все още не е готова оценката за риска на тези съоръжения. До дни ще са известни резултатите, посочи заместник-министърът на регионалното развитие Виолета Комитова по време на дебат за сигурността по пътищата.

Възпитанието на водачите, по думите й, е изключително важно.

В тунелите у нас няма вентилация, ако стане задръстване, може да възникне химически опасна ситуация. Няма и вариант, при който ТИР да отбие, каза адвокат Марин Марковски. Той се обяви за по-високи санкции в Наказателния кодекс за каране в пияно състояние, както и след употреба на наркотици.

12 години никой не пипнал в тунела "Ечемишка" въпреки нуждата от спешен ремонт

От март ще заработи нова електронна система за изпитите на нови водачи. Ще има специални нови зали в областните центрове на Автомобилна администрация. Това каза служебният зам.-министър на транспорта Георги Тодоров.
 
Той припомни, че със специални скенери ще се правят проверки дали кандидатите носят техника за подсказване. Няма да има възможност за комуникация между кандидатите, допълни той.

Съставени са 500 акта на пунктовете за годишен технически преглед, най-често заради уреди, които не отговарят на изискванията. Миналата година са отменени изпитните резултати на близо 280 човека. 

Необходимо е да има по-високи изисквания при регистрирането на коли у нас. Те трябва да минават през сериозен технически преглед, смятат от Асоциацията на вносителите на автомобили. Състоянието на колите е важно и за околната среда.
 
Директорът на националната полиция Христо Терзийски допълни, че средно всяка седмица санкционират 500 души без книжка или с алкохол. 350 от тях карат коли, които не са тяхна собственост.

Засилване на контролната дейност има от началото на годината, посочи началникът на "Пътна полиция" Бойко Рановски. По думите му расте и броят на новорегистрираните коли. Старите автомобили са около 60% и това също е фактор за броя катастрофи.

Източник: Дарик