"Шпигел" за германското нашествие на "Златните": Оргии, купон, евтиния! По-добре е от Майорка
На „Златните" германските купонджии са добре дошли, след като Майорка ги изгони. За това пише списание „Шпигел" в края на обширната си титулна тема за сенчестите страни на туризма.
Журналистите провели собствени разследвания в Прованс, в Цел ам Зее, в Порто, в Рим и в Амстердам. Ан-Катрин Незик посетила „Златните пясъци", чиято цел, според нея, е да се превърне в Елдорадо за германските парти-летовници. За разлика от „Златните", другаде по света на туристите вече гледат не като на благословия, а като на проклятие, което застрашава местната културна идентичност, пише „Шпигел". Вместо "Мале", както германските парти-туристи наричат Майорка, сега на мода излиза "Буле", тоест - България. Ето и част от статията, цитирана от Дойче веле:
„Напук на всичко, тях все още ги има: кътчетата и регионите, където туристите все още са добре дошли във времена, когато другаде не ги искат. И където никой не се възмущава от безкрайния купон и от пиянските им оргии.
Даниел Стефанов се е изправил на един подиум, заклещен между улицата и плажа, и наблюдава тълпата, която се къпе в пяна. Неговите помощници са инсталирали две снежни оръдия край дансинга на „Мегапарк Долфин": едно гигантско, шантаво парти-средище на открито, което Стефанов основал заедно със свои бизнес-партньори на „Златни пясъци" в България. Пяната се точи като сурово козуначено тесто от едното оръдие върху главите на купонясващите туристи, другото пък плюе фини сапунени облачета.
"Златните" – твърда цел за германски купонджии
Даниел Стефанов постепенно се приближава до целта си: да превърне „Златните пясъци" в твърда цел за германските летовници- купонджии, в алтернатива на „Ел Аренал" и „Плая де Палма" (на Майорка – бел. ред.).
Преди 15 години Стефанов и неговият партньор Сава Даритков отвориха дискотеката на открито „Мегапарт Долфин" в „Златни пясъци" – няколко басейна, обградени от дансинг. Преди осем години към това се добави и „Партищадл", където изпълняват германски шлагери, а половин литър бира струва две евро.
Стефанов и Даритков са инвестирали много в своята визия. Започнали да внасят бяла бира от Германия, наели и певци, които иначе гастролират на Майорка. Тръгнали и „разпенените" купони. Срещу 20 евро всеки вторник и всяка събота се предлагат коктейли по избор в продължение на цял час и пяна в изобилие от оръдията.
За двамата настоящият сезон върви по-добре от когато и да било. Най-напред в началото на лятото от Германия дойдоха абитуриентите, после футболните отбори и клубовете по боулинг. Жени, но най-вече мъже на около 20-25 години, които – според собствените им признания – разбират отпускарското щастие в рамките на три думи: слънце, плаж и запой. И до края на септември ще е все така, надява се Даритков. Той държи да добави и още нещо важно: „Ние се радваме на гостите."
"Златните пясъци" са не само по-евтиният, но и по-добрият "Балерман"
Това изречение придобива нов смисъл, откакто истинският „Балерман" (култово място на Майорка – бел. ред.) взе да се отчуждава от купонясващите маси. Майорка вече не желае да бъде парти-остров и забрани както пиянските оргии, така и секса на плажа. Затова новото послание гласи: „Златните пясъци" са не само по-евтиният, но и по-добрият „Балерман".
Никлас, Марвин и Марсел седят на бара в „Мегапарк Долфин" с чаши в ръка: водка с аромат на праскови. На светлозелените им тениски е изписано мотото на миналогодишната им ваканция: „Мале. Кофи за всички. Всички за Мале." Били на Майорка с компания от десетина души. Но новите предписания там ги насочили тази година към България, разказва 24-годишният автомонтьор Никлас. В „Ел Аренал" видели как полицията пристига с цели три патрулки, когато летовници нарушили забраната и със сламки пиели Сангрия от кофа на плажа. Това, според тях, вече било прекалено.
„На „Златните пясъци" е съвсем друго. Тук изобщо няма местни жители, които биха се оплакали от данданията", се казва в заключение в репортажа на сп. „Шпигел".