Светофар намалява опашките от чакащи камиони в подстъпите на Дунав мост 2 в почивните дни. Регулиращата система вече е изградена. Това съобщиха от дружеството „Дунав мост 2 Видин Калафат”АД.
В неделните дни има струпване на тежкотоварни автомобили и огромни опашки от двете страни на съоръжението. Според шофьори и експерти причината за струпването в неделя на ТИР-ове в тези два участъка и образуването на колони е, че голяма част от превозвачите искат да преминат в неделя през територията на Румъния и да влязат в понеделник в Унгария, където през почивните дни е забранено движението на товарни автомобили. Докато трае престоят на тировете, често изтича гориво от препълнените резервоари. То попада върху асфалтовата настилка и<br /> <br /> <strong>спомага за по-лесното й повреждане</strong><br /> <br /> &bdquo;Служители на Центъра за обслужване също помагат за намаляване на опашките и спират товарните камиони преди моста, за да няма опашки пред контролния пункт&rdquo;, разказва пред &quot;Монитор&quot; инж. Христо Монев, заместник-председател на Надзорния съвет на &ldquo;Дунав мост 2 Видин Калафат&rdquo; АД. При струпване на автомобили се променя и организацията на граничния пункт и се отварят допълнителни ленти за проверка.<br /> <br /> <strong>Обикновено работят 2 платна за ТИР-ове</strong><br /> <br /> при струпване се отваря и трета лента. Граничните полиции на България и Румъния рабобят в синхрон, контролират и координират действията си на съвместния граничен контролен пункт.<br /> <br /> От 14 декември по Дунав мост 2 ще се движи и влак София &ndash; Будапеща, като двупосочният билет между двете столици ще струва 186 лв. До унгарската столица ще се пътува малко над 21 часа. Предвижда се влакът да заминава от София в 11,55 ч. всеки ден, а във Видин ще пристига в 16,37, където ще има и около 40 мин. престой за смяна на електрическия локомотив с дизелов.<br /> <br /> През май бе открита и жп линията на Дунав мост 2 и статистиката не показва особено натоварен трафик, казаха от дружеството. Тя сочи, че влакът се пълни в посока от Калафат към Крайова. От Видин към Крайова влакът е почти празен. От момента на пуска - за 7 месеца, пътниците, пристигнали на гара Видин, са около 500, а тези отпътували от Видин - 543. Има около 1000 пътници в двете посоки. Малък е броят на пътниците, но е проблем, че българите с този влак не могат да стигнат до Калафат, а ако пътуват до Крайова, не могат да се върнат в един и същи ден.Трафикът на товарни влакове към момента не е голям. От пуска през май досега са преминали 17 товарни влака. Има дадени трасета, превозвачите все още не ползват тази релация.<br /> <br /> Вече втори месец продължават дейностите по подмяна на асфалтовата настилка в платното от Румъния за България на мостовото съоръжение. Ремонтните дейности, които са сериозни, всеки може да види на Дунав мост 2 в посока Румъния-България.<br /> <br /> Първо бе изрязана изцяло до бетон бавната лента по цялата дължина на Дунав мост 2 - 1391 метра. Поставена бе изцяло нова хидроизолация по цялата дължина и върху нея е положен свързващ пласт. След това е положена 10 см нова асфалтова настилка тип сплит мастик. Бавната лента е напълно готова, в момента се работи по същата процедура и на бързата лента от Румъния за България. Най-късно в средата на ноември ремонтните дейности трябва да завършат, категоричен е изпълнителният директор на дружеството Владимир Андреев. <br />