"Зиаре": България е големият печеливш това лято заради К-19 и секирите на Гърция и Турция
Страната ни привлече 50 процента от румънските туристи, които искаха да отидат в двете ни съседки, сочи анализ на румънската туристическа агенция "Травъл пленър"
През последните два месеца България успя да привлече 50 процента от туристите, които обичайно почиват в Турция или в Гърция. Това сочи анализ на румънската туристическа агенция "Травъл пленър" (Travel Planner), цитиран от в. Монитор.
Към тази дестинация се насочи ядро от туристи със средни или над средните доходи, които са склонни да похарчат повече пари, защото са свикнали с качеството в Гърция и Турция, пише сайтът "Зиаре".
"Тези, които обичайно ходят в Турция и в Гърция, сега търсят хотели в България, защото е най-достъпната дестинация за румънските туристи, не изисква PCR тестове, не трябва да спазваш карантина при завръщане, защото не е докладван нито един случай на COVID-19 на българското крайбрежие и е една от най-сигурните европейски дестинации.
Пазарът се промени доста, но най-търсени са качествените хотели. Туристите, които отиват в България, са по-претенциозни, с доходи над средните, и търсят петзвездни хотели, хотели от някоя верига или четиризвездни, където са останали доволни от качеството на услугите. Голяма част от клиентите, които избират сега България - може би дори 50 процента от сегашните туристи, не са ходили досега на българското крайбрежие. Тъй като България е като цяло семейна дестинация, наблюдаваме увеличение в сегмента двойки. Те съставляваха клиентелата за Турция и Гърция", заяви Себастиан Константинеску, изпълнителен директор на "Травъл пленър".
Профил на туриста, който избира България в този период
Като цяло туристът, който се пренасочи към българското крайбрежие, е с минимални доходи от 800-1000 евро месечно на възрастен. Член е на семейство с най-малко едно дете и живее в големите градове на Румъния. Интересува се от четири- и петздвездни хотели, част от някоя верига, тъй като за първи път посещава българското крайбрежие. Туристът е достатъчно предпазлив и предпочита да избере в последния момент, за да намали колкото е възможно риска от непредвидени събития.
Макар че е настанен при услуга "ол инклузив" (all inclusive), е готов да плаща за допълнителни услуги в хотела, за разходки в града, за посещения в ресторанти в курорта, за да се докосне до местната кулинарна традиция.
"Само през последните два месеца имахме над 1800 клиенти, които се отказаха от Гърция и Турция, за да отидат в България през август и септември. В бъдеще очакваме този брой да нарасне, тъй като не са малко българските хотелиери, които запазиха качеството на услугите, въпреки че като цяло има спад в качеството заради тези намаления до 40 процента. Въпреки това България продължава да има много добро съотношение качество-цена. Има много качествени хотели с режим "ол инклузив", които напомнят за турските курорти", каза още Себастиан Константинеску.
Какви хотели избират туристите?
В България започнаха да се появяват курорти от типа на турските - с големи стаи и качествени "ол инклузив" услуги. Като цяло, хотелите обявяват намаления за резервации в последния момент, достигащи 30-40 процента.
Хотелите, които бяха ориентирани към западния пазар и които имат много добра репутация, сега се ориентират повече към пазара в Румъния и предлагат специални оферти с намаления, възлизащи средно на 30 процента. За разлика от Гърция, която не намали цените и не предлага намаления, защото там - който иска да отиде, отива. Българите запазват ниво на заетост от 40-50 процента, а в най-популярните хотели - до 70 на сто, каза още изпълнителният директор на "Травъл пленър".
Хотелиерите в България искат да запазят ниво на заетост от 60-70 процента, за да не създават натиск върху качеството на услугите и за да могат да запазят мерките за безопасност и дистанция в настоящите условия.