БГ летовниците отвръщат на търговците: Цените в Слънчев бряг - като в Монако! Алчни сте!
Ден година храни, а качество и отношение липсва - евтини ментета се продават на надути цени, дори чужденците не се лъжат
Притегателният център на българския туризъм – „Слънчев бряг” от няколко дни е основна тема на разговор в социалните мрежи. Докато хотелиерите и рестораньорите се радват на препълнени комплекси и опашки пред баровете, заведенията и павилионите за бързо хранене, то търговците недоволстват от бедни туристи и липса на оборот.
Хотелите в Слънчев бряг се пукат по шевовете, търговците плачат от мъка
Третата гледна точка обаче е тази на самия турист – няма значение дали става въпрос за български летовници или чуждестранни, очите им виждат действителността по един и същ начин и съзнателно или не, съпоставката с условията и цените по чуждестранните курорти е неизбежна, пише trafficnews.bg.
„Туристът по принцип е дошъл да се възхищава и да харчи, но така наречените търговци не могат да им вземат парите”, гласи един от коментарите на почиващите в курорта.
Мрежата с ответен удар по търговците по морето: Кои са бедни, бе?
„Туристите не са бедни, а умни. Търговците са алчни. Надули са цените сякаш е свършекът на света” - са повечето от коментарите на родните туристи.
Общото мнение на българина, когато отива на море е, че той отива на почивка, а не на пазар. Според пловдивчани посетили курорта, така наречените търговци предлагат стока от преди десет години, закупена за 2 лева тогава и искат да изкарат 20 лева днес, това няма как да стане.
„Вече трябва да ги подаряват тези китайски боклуци. С тези цени искат да избият и миналия и следващия сезон”; „Ден – година храни. Как е възможно в чужбина да ни е по-евтино от родината. Качеството и отношението липсват, а цените до небето. По-високи са от на Монако” - това са друга част от коментарите на родните туристи относно обслужването в Слънчев бряг.
Като цяло недоволството на родния турист се съсредоточава върху три основни тези:
В България и по родното Черноморие няма какво да се види и посети, липсват атракции за туристите.
Обслужването е много зле и персоналът е неквалифициран и неприветлив.
Цените са много завишени и не отговарят на качеството.
„В момента в България идват масово румънци, англичани, германци и украинци. Първите и последните защото е близо, вторите и третите, защото има евтин алкохол (за тях евтин) и хубави жени. Заможните туристи и особено тези с деца избягват България. Ако в бъдеще искаме да имаме голям туризъм и изобщо да останем на туристическата карта, доста неща трябва да се променят”, гласи един от коментарите на български турист в Слънчев бряг.
Относно недоволството на търговците и окачествяването на туристите като бедни, то пловдивчани сравняват Слънчев бряг в момента с един от емблематичните квартали на Пловдив:
„Пазара от Столипиново се е преместил на Слънчака! Евтини ментета се продават на надути цени, дори чужденците не се лъжат! Много грозна реклама за България! Хората отиват там на почивка, а не на пазар за евтини боклуци!”.
Това над което трябва да се замислят търговците и тези, които по някакъв начин са решили да печелят пари от туризъм е – „Отговаря ли цената на качеството” и „Би ли се върнал този клиент отново”, защото в противен случай за напред е много по-вероятно да се повтаря сезон 2020.