Британци очернят туризма ни пред най-тиражния вестник на Острова: В Синеморец се натровихме, не яжте нищо в България!

Ходих по 40 пъти на ден до тоалетна заради салмонела, оплаква се Пол Галахър

Идилична почивка се превръща в кошмар за здравето за двойка британци, когато са били поразени от салмонелно отравяне в българския курорт Синеморец, пише британският вестник "Дейли Мейл". 
Изданието разказва как Пол Галахър, на 45 години, и съпругата му Лесли, на 48, очаквали с нетърпение своята обляна в слънце почивка в България, но радостта им била краткотрайна, тъй като и двамата се разболели.


През септември миналата година, на третия ден от своя престой, двойката започнала да страда от обилно повръщане, диария, изпотяване и стомашни спазми.

Пол, шофьор на тир, обяснява как е прекарал остатъка от едноседмичната почивка, ходейки до тоалетна четиридесет пъти на ден.

Двойката от Източен Килбрайд, в Южен Ланаркшър, Шотландия, твърди, че храната е била оставяна на открито в продължение на часове, като по този начин привличала мухи, а басейнът бил мръсен.  Това се случва в четиризвезден хотел в Синеморец, където двамата британци са платили £ 620 за ол инклузив почивка.

Обратно у дома, изследванията на Пол дали положителни проби за салмонела – която обикновено се причинява от ядене на заразена храна. Предполагало се, че Лесли страда от същото. В момента двойката търси обезщетение.

Пол казва, че разболяването напълно е съсипало почивката им. Той пояснява: „Ние почти не можехме да излезем от хотелската стая. Беше ужасно. В началото съпругата ми беше наистина много зле. Тя направо не можеше да излезе от тоалетната. Бяхме пийнали малко през нощта преди това – както се прави на почивка – така че първоначално просто си мислех, че е от това. Но няколко часа по-късно и аз трябваше да отида направо в банята и всъщност и двамата не излязохме от там, докато не трябваше да отлетим към дома. Ходех до тоалетна по 40 пъти на ден чак докато дойде време да се върна обратно към Великобритания.”

Пол казва, че когато са пристигнали в хотела, представители на туристически компании са им казали, че в околността има стомашни заболявания, но не са предприели по-нататъшни съответни действия.
Той твърди, че закуската в ресторанта с обслужване тип шведска маса е била оставяна да стои отвън от 6 до 10 часа сутринта, с мухи и оси, пълзящи по цялата храна.

„Тя просто стоеше там с часове” казва той. „Но ние бяхме на ол инклузив, така че всъщност нямахме голям избор.”

Пол също твърди, че басейнът бил "мръсен", а плочките около плувните зони били напукани.
Той посочва, че е казал на персонала в хотела за болестта си и те са попитали дали иска да отиде на лекар.

Но медицинският персонал поискал от него да плати в брой предварително, вместо да уредят лечението чрез пътната му застраховка, така че той отказал.

Пол твърди, че в последния ден от почивката той е бил твърде зле, за да напусне хотелската стая преди 16 часа, както се изисква, и от хотела са му начислили такса от £ 40 за пълна нощувка, за да остане няколко часа допълнително.

След това му се наложило да се справи с „кошмарно” пътуване от два часа и половина с автобус до летището, без тоалетна.

Пол казва: „Когато сте толкова зле, просто искате да бъдете у дома си, в леглото. Наша приятелка, с която заедно бяхме на почивката, е медицинска сестра и им каза, че съм твърде болен, за да бъда преместван. В крайна сметка ми позволиха да остана, но не можех да повярвам, че ме таксуваха за това. В автобуса се наложи да взема две пакетчета лекарство против диария, за да мога да се справя – и въпреки това се налагаше автобусът да спира заради мен. Беше доста ужасно.”

Тъй като работата на Пол е да доставя продукти за хранителната промишленост, той е бил принуден да вземе девет почивни дни, докато симптомите напълно изчезнат, и е бил посетен от здравен служител. Загубил е £ 690 приходи.

В момента двойката търси обезщетение от туристическия оператор Thomson чрез базираната в Чешър компания за ваканционни обезщетения Sick Holiday (буквално „болна почивка” – бел.пр.).
Пол казва: „Загубих девет дни на работа, които не ми бях заплатени, а това беше повече от стойността на почивката.”

Всяка година шест от всеки 10 британци се разболяват по време на пътуване, като около 600 страдат от тежко хранително отравяне.

Хранителният специалист и основател на Sick Holiday, Ричард Конрой заявява: „Занимавали сме се с повече от 500 случая на хранително отравяне от България през последните пет години.
Много от тези случаи обхващат хора, които са били повалени от стомашни бактерии и страдат от изключително силно повръщане и диария, продължаващи дни, а в някои случаи седмици. Хранителното отравяне винаги може да бъде избегнато и затова е важно да се поддържат най-високите хранителни и хигиенни стандарти.”

Говорител на туристическата компания Thomson казва: „Съжаляваме да чуем за ваканционното преживяване на г-н и г-жа Галахър. Тъй като разбираме, че този въпрос в момента е обект на съдебно производство, не би било уместно да коментираме на този етап. Бихме искали да уверим клиентите си, че ние редовно проверяваме условията относно здравето и безопасността, както и хигиената на всички места за настаняване, които предлагаме.”

Под новината на Дейли мейл има няколко коментара. Първият от тях е свързан с туроператорската агенция, която според читател на сайта е ужасна.

Друг пък е категоричен, че луксът и България в едно изречение не можели да вървят ръка за ръка, но трети споделя, че също е идвал на Южното Черноморие през септември и нямал никакви оплаквания. "Храната беше добра, но не използвах басейна, така че не мога да коментирам. Персоналът не беше много любезен със сигурност, но районът е прекрасен.”, пише читателят.

Източник: "Флагман"