Челен опит: Глоба за градския транспорт ако закъснее над 10 минути в Пловдив
Редовните пътници споделят, че в момента са принудени да чакат дори по 30-40 минути в късните вечерни часове и въпреки сигналите до Общината, закъсненията се повтарят
Всичките автобуси, които обслужват 29-те линии в Пловдив, трябва да пристигат до 10 минути на спирката в пиковите часове - от 6,30 до 9,30 ч. сутринта и 16,30 и 19,30 часа. Маршрутните разписания с точните интервали бяха утвърдени на последната сесия на Общинския съвет по предложение на кмета Здравко Димитров, пише Марица.
През деня между 9,30 и 16,30 ч. рейсовете се разреждат, но са длъжни да минават максимум през 15 минути. По-голям е разрешеният интервал - до 20 минути, рано сутринта - от 5 до 6,30 ч., и от 19,30 до 23 часа. Ако бъде доказано, че интервалите не се спазват, съответният превозвач ще бъде глобен.
Редовните пътници споделят, че в момента са принудени да чакат дори по 30-40 минути в късните вечерни часове и въпреки сигналите до Общината, закъсненията се повтарят.
От общинското предприятие „Организация и контрол на транспорт” обясниха, че по време на големия брой заразени, когато учебните заведения бяха затворени, автобусите бяха намалени, за да не вървят полупразни.
С отпадането на тези мерки с друга заповед на кмета бяха пуснати повече рейсове, но тя е в сила до 31 юли. С решението на Общинския съвет маршрутите се запазват за постоянно, ако не ни сполети нова ковид вълна и отново не затворят училища, вузове, театри, спортни зали и заведения.
Успоредно в Общината се подготвя оптимизиране на маршрутните разписания с оглед на следващата стъпка - преминаване към нов механизъм за разплащане на километър, за който отдавна настояват превозвачите и който позволява по-голям контрол.
Обсъжда се вариантът за уплътняване на разписанията на автобусите и намаляване на пробега на рейсовете от 19 160 000 км годишно на 16 801 000. След проучването на пътникопотока ще бъде разработена актуална транспортна схема.
Едновременно с това администрацията подготвя обществена поръчка за надграждане на електронната система, която се оказа несполучлива.