Експерти с предложение да отпадне ограничението от 90 км на АМ „Тракия”

От пътната агенция също са обсъждали промяна заради голямо недоволство на шофьорите

Пътни експерти предлагат да отпадне на ограничението от 90 км/час по магистрала „Тракия” или то да бъде поне частично. Ограничението важи за отсечка от 40 километра между Чирпан и Стара Загора, която е със силни неравности.

От пътната агенция също са обсъждали промяна заради голямо недоволство на шофьорите срещу ограничението.

Екип на Нова телевизия прави експеримент. Автомобил пътува с 90 км/час по отсечката, в която е наложено ограничението. За 4 минути, 14 автомобила изпреварят с превишена скорост колата на 

„Знакът за ограничението изобщо не се спазва и всеки един, който се движи по този маршрут е престъпник, защото нарушава закона. Дясната лента е абсолютно негодна за движение  и тя създава абсолютни предпоставки за самокатастрофи – там човек, който пътува често ще види как камионите се разпадат, от тях падат болтове и др.”, каза Руслан Баждеков от Института по пътна безопасност.

Водачите са на мнение, че ограничението е ненужно и служи само за да бъдат глобявани от пътна полиция.

Откакто е въведено ограничението в края на декември 2018 година до 30 юли тази година, глобените за превишена скорост в този участък са 4 546.

„Да си призная, карам с малко над 90 км/час. Според мен масово не се спазва ограничението. Може би само тировете го спазват. Най-добрата превенция е да се оправи пътят”, каза един от шофьорите - Ивайло.

Експерти предлагат и друго решение.  „Да забранят движението на леки коли в дясната лента, която да оставят само за камиони  - там, ако искат да ограничат скоростта на 70 км/ч, да сложат още един знак за забранено изпреварването и да покажат, че лявата лента е само за движение на леки автомобили и максималната скорост е 110 км/час”, коментира Руслан Баждеков.

Според пътната агенция сегашното ограничение дава резултат. През 2018 година по това трасе са станали  82 катастрофи, с 21 ранени  и 2 жертви. А за първите 7 месеца на 2019 година произшествията по 40-километровата отсечка  са 33, с 6-ма ранени, но без жертви. 

И обясняват защо не може да има две скоростни ограничения. „При движение с различна скорост в различните ленти, които са с различно качество на настилката – това би могло да предизвика тежки инциденти”, коментира Иван Досев – член на УС на АПИ.

Пътят щял да бъде ремонтиран  догодина. Кога точно не е ясно. Ясна е само цената - най-малко 60 млн. лева. Дотогава вероятно ще остане и ограничението от 90 км/час.