Копаят най-дългия тунел в България, вижте къде

Пробиването на тръбата на тунел "Железница", част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала "Струма", започна край Симитли

Пробиването на тръбата на тунел "Железница", част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала "Струма", започна край Симитли, съобщи БГНЕС.

Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли. В момента на дясната се набиват тръби за т. нар."чадър", а на лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката.

Тунелът е с дължина 2.2 км. Двете тръби на тунела ще се пробиват с тунелни багери, които са в базата на фирмата изпълнител в подстъпите към тунела. Те ще започнат същинската работа по пробиването на тунела на 10 октомври.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Стойността на договора е малко над 185 млн лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.