Лъсна далавера за милиони, с която се е облажил ортакът на Ральо
Фирмата на Иван Делевски е доставяла инертни материали за Пречиствателната станция в Пловдив
Бизнесменът Иван Делевски, арестуван за корупционна схема с кмета на район „Северен“ Ральо Ралев, е бил приближен до местната власт в Пловдив. За това свидетелства фактът, че бившият карловски тв бос е печелил два пъти обществени поръчки в прословутото ВиК-Пловдив, пише "Марица".
Дружеството фирми са печелили поръчки за доставка на инертни материали в периода 2013-2018 година. Оказва се обаче, че преди тях в играта е бил и ортакът на Ральо Ралев, който беше освободен от спецсъда срещу 60 бона "парична гаранция".
По данни на Агенцията за обществени поръчки Иван Делевски два пъти е сключвал с водното дружество договори за осигуряване на инертни материали за нуждите на Пречиствателната станция на Ягодовско шосе.
И двете поръчки са били възложени на дружеството му „Скай Петролеум“ ЕООД по времето на управителя на ВиК-Пловдив Валентин Василев, който по-късно стана кмет на район „Южен“. Първата е за срок от 30 месеца, считано от 19 май 2008 година. Прави впечатление, че както и в други подобни документи на ВиК, в нея не фигурира прогнозна стойност, а пише 0 лева.
След приключването ѝ на 16 ноември 2010 г. обаче става ясно, че крайната изплатена цена на изпълнителя е 993 986 лева.
Веднага след това „Скай Петролеум“ ЕООД печели следваща поръчка, този път за срок от 36 месеца, също за доставка на инертни материали за ПСОВ. Според договора от ноември 2010 г. прогнозната стойност на услугата е 1 000 000 лева. В обявлението за приключването му от 6 януари 2014 г. обаче пише, че на фирмата на Делевски са платени реално 1 395 094 лева.
Така Делевски е реализирал приход от близо 2,4 млн. лева от поръчките на държавната фирма. Подобно разминаване в полза на изпълнителя между прогнозната стойност и крайната цена имаше и в повечето подобни поръчки, станали обект на репортерското ни разследване на октопода около ВиК-Пловдив преди няколко месеца.
В бранша не се сещат Делевски да е имал концесия за добив на инертни материали или специализиран транспорт, но това явно не пречи на държавната фирма при подбора на доставчици.