Пенсионерка си видя сметките за ток за октомври и ноември и изтръпна

Не повярвала на очите си, когато прочела, че октомврийската ѝ сметка е 344 лева,  а изразходените киловати - над 1300

Репортаж по зрителски сигнал. Фрапиращи сметки за ток получи жителка на врачанско село. Проверката ни установи, че високите суми са получени след смяната на електромера. От енергоразпределителното дружество твърдят, че е изправен, но обещаха нова проверка след нашата намеса.

В средата на септември служител на „Електрохолд“ - район Бяла Слатина подменил електромера на Анка Димитрова от село Бъркачево.

„Прибирах се от магазина, заварих някакъв човек на електромера. Казах му: „много рано засичате“. Сменям ти електромера. Ами протокол няма ли да ми дадеш. Няма“, разказа пенсионерката Анка Димитрова.

Смяната с друг е направена поради изтекъл срок на устройството, потвърдиха от дружеството, каквито се правят на шест години. Дотогава жената плащала поносими сметки за ток, при това – редовно.

Тя заяви, че сметките и варират между 40-60 лв.

Не повярвала на очите си, когато прочела, че октомврийската ѝ сметка е 344 лева,  а изразходените киловати - над 1300.  Живее сама и ползва ток само за хладилника, фризера и телевизора. Поискала незабавна проверка.

След шокиращата сметка жената ограничила консумацията на ток до минимум.  Дори обичайните за всяко домакинство електроуреди са извън употреба, но и това не помогнало,  разказа  дъщеря ѝ, която е в чужбина.

„Тя сега се е лишила и от бойлера, грее си вода, като първобитните, пералнята е спряла, пере се на ръка, това е невъзможно“, каза Марияна Зенкоски.

Ноемврийската сметка обаче отново се оказала висока.

„Сега пък ми дойде сметка 192 лева и стотинки, откъде, като нищо не работи. Проверили сте цялата къща, колко дърва имам, дали имам печки на ток“, добави пенсионерката.

Анка е категорична, че новата сметка няма да плати, а и няма с какво. И подаде в клона на дружеството в Бяла Слатина заявление за нова проверка на устройството. Категорична е, че по-добре без ток, отколкото непосилни сметки.

След наше запитване от дружеството отговориха писмено и обещаха съдействие до пълното изясняване на казуса. Предстои нова проверка.  Жената и близките ѝ възнамеряват да търсят правата си по съдебен ред при нова фрапираща сметка.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук