Пловдив попадна в 2 престижни класации на Файненшъл таймс за най-добри места за правене на бизнес

Основните показатели са: икономически и демографски фактори, човешки ресурси и качество на живот, ефикасност на разходите, свързаност, благоприятна среда за развитие на бизнеса и др. 

Пловдив е един от десетте най-добри средно големи града на бъдещето в глобалната класация на „Файненшъл Таймс“. Градът попада в две от класациите на престижното бизнес издание, за стратегическо привличане на инвестиции и за ефективност на разходите.

В класацията за тази година бизнес анализаторите на изданието са сравнили 116 средно големи града (с население до 8 милиона жители) от цял свят по над 90 критерия, за да излъчат победителите.

Основните показатели са: икономически и демографски фактори, човешки ресурси и качество на живот, ефикасност на разходите, свързаност, благоприятна среда за развитие на бизнеса и др. 

„Пловдив предоставя високо качество на живот и добре развита икономика, което е привлекателно за инвеститорите и попадането ни в престижната класация е очаквано.

Общината в момента работи по проекта на сертифициран от държавата инвеститор клас А, като постоянно водим преговори с потенциални инвеститори“, посочи кметът Здравко Димитров и подчерта, че към момента в Пловдив се реализират публични инвестиции в инфраструктура за над 500 млн. лв., което ще гарантира устойчивото развитие на региона, ще подобри бизнес климата и ще направи града още по-привлекателен. 

Пловдив е единственият град в България, попаднал в топ 10 на престижната класация заедно с Монреал, Канада; Лион, Франция; Пърт, Австралия; Базел, Швейцария; Билбао, Испания; Йокохама, Япония и други. Пловдив се наложи като най-големият индустриален център в страната, а Тракия икономическа зона е една от най-големите зони в Югоизточна Европа. В нея произвеждат стотици български и международни компании с инвестиции на зелено за над 2 милиарда евро през последните 15 години.

Според заместник-кмета по Бизнес развите Стефан Стоянов Пловдив и регионът продължават да са гореща дестинация за инвестиции и индустриалните зони и услугите ще продължат да се развиват дори и във времена на криза. Навлизането на нови български и международни инвеститори продължава активно дори и през тази година.

Печатното издание „fDi Intelligence“ достига до над 15000 абонирани корпоративни и трансгранични инвестиционни специалисти по целия свят, както и до хиляди потребители онлайн, което дава на Пловдив и региона изключителната възможност да се отличи като топ дестинация за бизнес инвестиции, подкрепена от издание с висок международен авторитет - едно забележително и важно постижение по време на пандемичната криза.