Правят огромен експеримент в голям наш град

Преди години предишният кметски екип опита да въведе при т. нар. „Севдина фурна” светофарна уредба

Кметският екип в Дупница е все по-близо до реализирането на идеята си за експериментални кръгови кръстовища в най-натоварените точки в града.

Първан Дангов и неговият заместник по строителните дейности Бойко Христов са провели немалко разговори с местната Комисия за безопасност на движението и Областно пътно управление, за да съгласуват бъдещите си действия в тази насока. Става дума за най-натоварените кръстовища в града, пише struma.bg.

Преди години предишният кметски екип опита да въведе при т. нар. „Севдина фурна” светофарна уредба. Това обаче още повече изнерви шофьорите и почти веднага светофарите спряха да работят и стоят там от години само като украса…

„Имаме идея да направим експериментални кръгови кръстовища. Визирам това на „Княз Борис I” и „Страхил Войвода“, „Трети гвардейски полк“ и „Велико Търново“, които са проблемни. Други такива са кръстовищата на „Орлинска“ и „Драгой Болярин“ при изхода за София, както и това на „Самоковско шосе“ и „Орлинска“.

Друго доста проблемна точка е кръстовището при т. нар. „Севдина фурна“, помислили сме и за него. Говорим за експериментална организация на движението, което е съгласувано с Областното пътно управление.

Още от пролетта Комисията за безопасност на движението има протокол от органите на Районното пътно управление. Чакаме да получим идейните проекти за тези кръгови кръстовища. След това предстои да се произнесат главният архитект и отдел „Строителство“ за практическата реализация.

Става въпрос за измервания, диаметри, радиус на кръстовища, за да могат да влизат и товарни автомобили, особено на улиците „Драгой Болярин“ и „Орлинска“, откъдето минават доста камиони за шивашки и други цехове.

Това ще бъде направено, за да няма нищо незаконно и да не получим упреци, че организацията на движението не е направено добре. Защото утре може двама шофьори да се ударят и да излезе, че движението не е направено добре и после кой е виновен…“, коментира пред репортер на „Струма“ кметът Първан Дангов.

Той допълни, че предстои да бъде направена процедура, с която да се възложи направата на нова пътна маркировка в Дупница. Градоначалникът държи тази задача да бъде възложена на друга фирма, макар и това да струва малко по-скъпо, отколкото парите, давани досега на фирма „Мегаинвест строй“.

„Тази година бяха изпълнени обеми в размер на 37 000 лева по остатъчен договор с фирма „Мегаинвест строй“ за опресняване на пътната маркировка. Толкова струва тази година през пролетта. Става дума основно за осеви линии и няколко кръстовища с пешеходни пътеки.

В момента нямаме процедура, по която да сме възложили на фирма за маркировката в града. Скоро ще имаме такава. В момента се подготвят обеми, по които да бъдат заложени поне 3 години.

Искаме да има такава маркировка, която да не се прави всяка пролет и есен, защото досега е било така. Това е било просто едно отбиване на номера. Към момента маркировката на много места не е изтрита, но е замърсена, защото е специфична боя, която има светлоотразителни качества.

Ако завали един дъжд и се измие, тя ще светне. Но за мен дори и това е незадоволително. Ще се подходи към фирма, която има значително по-голям професионален капацитет, т.нар. „шприц пластик“ с дебелина на маркировката поне 4 милиметра.

Включително ще има и такава, която създава шум, когато през нея минават автомобилни гуми. Всички сме пътували по магистралата и знаем какво се случва, когато шофьор настъпи осевата линия и как има шум от колата.

Този „шприц пластик“ ще струва малко по-скъпо, но поне няма да се налага да се слага пролет и есен всяка година. Амбицията ми е това да се случи за 15 септември около училищата и детските градини, наред с хоризонталната и вертикалната маркировка, пътните знаци.

Заместник-кметът Бойко Христов потвърди, че веднага след като от отдел „Строителство“ приключат с изкърпването на дупките, особено на някои от главните пътни артерии, се започва и с нанасянето на маркировката.