Представители на всички фирми за случаен превоз в Русе с около 20 автобуса излязоха на протест по обяд в района на Дунав мост, предава "Дарик".

Точно в 12:00 часа те се отправиха на автошествие по централни улици и булеварди, минаха през кръговото кръстовище до сградата на Областната дирекция на МВР, отидоха до Централна автогара и оттам до КАТ.

На всички автобуси имаше поставени плакати с надпис „SOS - спасете туристическия превоз! Без нас няма туризъм“.

Основните искания на превозвачите са свързани с предоставяне на гарантирана възможност за устойчивост на бранша, обясни координаторът за Русе на Национално сдружение „Случаен превоз“ Дениза Ангелова.

В частност искат гратисен период от 6 месеца за плащанията към бюджета като осигуровки и данъци, считано от началото на извънредното положение на 13 март, безлихвени заеми като оборотни средства от порядъка на 100 000 лева за поддръжка на автобусите, както и грантове в размер на 30 000 лева в подкрепа на бизнеса.

Случайните превози са изключително много засегнати от рестриктивните мерки заради епидемията от COVID-19, като реално фирмите в бранша не работят вече 5 месеца.

Превозвачите се страхуват от фалити, тъй като всички резерви, които са натрупали през предходния сезон са изразходени и от януари насам не генерират никакви обороти.

Разчитали са на Великденските и майските празници, тъй като са тясно свързани с туризма, но заради извънредното положение не са имали никаква работа.

Освен това в началото на сезона, всички превозвачи влагат значителна част от оборотите и инвестиционните си кредите за закупуване на нови туристически автобуси, които да отговарят на растящите изисквания на туристите за комфорт.

Нямало и ясни правила за възобновяване на дейността им в тази все още извънредна обстановка. Малкото заявки, които имали, били анулирани и не знаят как ще продължат.

В момента, за фирмите, които извършват случаен превоз, е най-активният период, през който трябва да работят и да генерират почти 1/3 от оборота си, а те нямат никакви.

В същото време, всички превозни средства имат платени застраховки и нужните документи, за да работят, а те стоят в гаражи, за които също се плаща. Шофьорите не работят и са освободени в неплатен отпуск.

Шофьорите в тези компании са на ръба на оцеляването и са притеснени, че няма никаква яснота какво ще бъде бъдещето на бранша, как ще се работи в тази ситуация и при какви правила ще извършват дейността си.

Затова от бранша се надяват на подкрепа от правителството, но ако няма реакция са готови отново да излязат на протест.