Славчо Атанасов в дебата по Нова: По-високи доходи за пловдивчани чрез бързо обслужване на бизнеса и прозрачни обществени поръчки
"Пловдив сериозно изостава по ръста на доходите от другите големи градове и най-вече от София, заплатите са чувствително по-ниски. Общината може да стимулира повишаването на доходите на пловдивчани, като насочи внимание към проблемите на бизнеса.
А бизнесът иска три неща – светкавично административно обслужване, ясни и прозрачни обществени поръчки и да не бъде подлаган на политически рекет от партийните централи.
В моя мандат като кмет, аз съм спазвал тези правила и ние сме работили успешно с пловдивския бизнес. По никакъв начин не допуснахме съмнителни обществени поръчки, не работехме само с няколко богоизбрани фирми. Ще подкрепим и сега пловдивския бизнес, за да може той да се развива бързо и съответно да плаща по-високи заплати на хората.
Със съжаление ще припомня, че още през 2010 година, като кмет предложих да влезе в закона принципът на мълчаливото съгласие, но ГЕРБ, БСП и ДПС отхвърлиха предложението. А с него щяхме да затворим вратата на корупцията."
Така кандидатът за кмет на Пловдив от ВМРО-БНД и НФСБ Славчо Атанасов мотивира своите приоритети относно повишаване на доходите и развитието на бизнес средата в Пловдив. На проведения дебат по Нова телевизия, във връзка с бизнеса, кандидатите коментираха и възможността за присъединяване към Пловдив на околните изкуствени общини „Марица“ и „Родопи“.
"Битката за това териториално присъединяване я започнахме аз и предишният кмет д-р Чомаков. Но трябва ясно да се каже и хората да знаят, че такава процедура не е лесно да се направи. Първо са нужни законодателни промени, а след това и участието на всички големи институции в държавата – президентство, министерски съвет, парламент и едва накрая са общините.
И друго трябва да се знае, териториалното присъединяване няма да реши проблема с ниските заплати в Пловдив. Нужно е да се поощрява бизнесът и ролята на общината тук е голяма, защото чрез своите политики тя може да осигури финансова стабилност и добър бизнес климат, което пък води до добрите резултати на фирмите. Нещата са взаимно свързани", обясни своята стратегия Славчо Атанасов.
И припомни, че заради слабата работа на сегашната общинска администрация, броят на туристите през 2019 година е спаднал с 20 000 сравнено с 2018-а. А по думите на управляващите в Пловдив, милиони туристи трябваше да посетят Европейската столица на културата, допълни Славчо Атанасов.
На въпрос за данъчната политика, която ще води като кмет, той отговори така: „Моята максима е, че високите данъци не пълнят хазната. Аз показах как Пловдив може да се управлява успешно с ниски данъци, без големи заеми и с политика насочена към гражданите. Не случайно Пловдив беше определен от синдикатите като най-социалният град в България.
Аз не съм отстъпил от тези мои принципи и ги изповядвам и сега. Пловдивчани ще имат справедливи данъци за всички. Няма как данъците и таксите за автомобилите и такса смет да са по-високи от софийските и да не отговарят на закона. Ние категорично ще променим това.“
За решаването на един от най-тежките проблеми на Пловдив – задръстванията и липсата на места за паркиране, Славчо Атанасов коментира следното: „В моя мандат ние направихме над 7500 нови паркоместа и това беше част от решаването на проблема. Но следващият кмет не продължи тези мерки.
Сега най-удачното е да се направят буферни зони за паркиране по кварталите, в близост до центъра също и да се изградят модулни етажни паркинги, които се изграждат за дни, лесни са за обслужване и не заемат много пространство. Така за неголям срок от време ще постигнем положителен резултат с паркирането. А що се отнася до трафика в града като цяло, тук мерките са комплексни и на първо място ще ревизираме Центъра за управление на трафика, електронните му системи и така наречените умни светофари, които не работят като такива.
Светофарната система в целия град ще бъде програмирана наново и по друг принцип, различен от сегашния.“
Славчо Атанасов заяви, че категорично ще ревизира и изпълнението на целия Транспортен проект за 44 милиона лева, който трябваше да внедри системата за контрол на трафика и безкондукторното таксуване, които така и не заработиха. Този проект бе спечелен в моя мандат и след това чудовищно сбъркан при изпълнението му от следващата администрация, допълни Ататасов.
В тази връзка кандидатът на ВМРО-БНД и НФС за кмет на Пловдив коментира и намерението си цялостно да преструктурира системата на масовия градски транспорт в града. "От Европа сега се отпускат 400 милиона лева за електрически транспорт. Ние ще създадем общинска фирма точно за електротранспорт, която да кандидатства и да спечелим средствата, за да изградим модерен електротранспорт за пловдивските граждани. Така ще облекчим и замърсяването на въздуха", допълни Славчо Атанасов.