Започва строителството на нещо голямо, Северна България вече няма да е същата
Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново
След символичната първа копка на АМ Русе - Велико Търново на 3 декември 2023 г. през март т. г. започва реалното й строителство. Това стана ясно от изявление на регионалния министър Андрей Цеков, който предложи магистралата да си има име и то да е „Янтра“.
Тъй като обектът е разделен на три участъка, всъщност ще се започне от средата – обходния път на Бяла с дължина 7,9 км. За него има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж, пише "Борба".
Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново. Всъщност ще достига до Дебелец, където трафикът се разделя в посока прохода Шипка и Прохода на републиката. По нея ще има няколко пътни възела и виадукт с дължина от 702 метра.
Очаква се скоро да бъде обявена обществената поръчка и за третия участък от Бяла до Дебелец. И макар че за автомагистралата се говори почти 10 години, нейният строеж ще продължи не по-малко от 5 години.
120 млн. лв. са осигурени тази година за проектиране на ключови участъци в страната, включително на магистралата Велико Търново – Маказа.
По АМ „Хемус“ ще се поднови строителството от първи до трети лот до Плевен, а в средата на годината се очаква да бъде готово и разрешението за строеж в участъка между Плевен и Велико Търново, заяви още Андрей Цеков.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук