8 масови проблема: Защо двигателите на Peugeot и BMW се чупят
Двигателят има алуминиев цилиндров блок с чугунени втулки и алуминиева двувалова цилиндрова глава
Двигателят 1.6, разработен съвместно от PSA и BMW, се нарича EP6 на френски автомобили, на Mini - Prince N16B16A, на BMW - N13. Агрегатите са произведени както в атмосферни, така и в турбо версии. Но неизправностите на различните версии на този двигател са подобни.
Какво има вътре?
Двигателят има алуминиев цилиндров блок с чугунени втулки и алуминиева двувалова цилиндрова глава.
Естествено атмосферните версии са оборудвани с многоточково впръскване на горивото и имат променливо повдигане на всмукателния клапан (Valvetronic), което ви позволява всъщност да изоставите дросела. Фазопревключвателите са монтирани и на двата разпределителни вала. Мощността на атмосферната версия на двигателя не надвишава 120 к.с.
Двигателите с компресор често имат един регулатор на фазата на всмукване, не са оборудвани със системата Valvetronic и въздухът се впръсква в цилиндрите от турбокомпресор с с двойно превъртане - Twin-scroll. Мощността може да достигне 200 к.с. и нагоре.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.