Американските власти ще считат изкуственият интелект за шофьор на автомобила

При станалите 14 инцидента с безпилотни автомобили никога изкуственият интелект не е бил причина за произшествието

Националното управление за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) се съгласило, че при безпилотните автомобили изкуственият интелект може да се счита за шофиращ. Това се съдържа в отговора на управлението на въпрос на Google как следва да се определят безпилотните автомобили във Федералния стандарт за автомобилна безопасност, цитирано от сайта SLON.

&bdquo;Ако човек не управлява автомобила, резонно е да се определи &bdquo;шофьорът&rdquo; като &bdquo;нещо&rdquo;, а не като &bdquo;някой&rdquo;, управляващо автомобила. В такива случаи самоуправляващата система в действителност води машината&rdquo; &ndash; се казва в документа.<br /> <br /> NHTSA обръща внимание, че в бъдеще ще инициира преразглеждане на определението &bdquo;водач&rdquo; в регулационните документи. В отговора на управлението се казва също, че процесът за промяна на стандартите може да се усложни във времето, защото при безпилотните автомобили на Google липсват елементи като кормило и педали.<br /> <br /> Старшият анализатор на Kelley Blue Book Карл Брауер заявил за Reuters, че &bdquo;ако NHTSA е готово да нарече изкуственият интелект алтернатива на управляемия от човека автомобил, това ще може съществено да опрости процеса за излизане на автономните автомобили на пътищата.<br /> <br /> Автомобилите на Google се тестват от 2010 г. и до средата на 2015 г. са изминали 3 млн км. От американските компании твърдят, че за цялото това време автомобилите са попадали в 14 ПТП, като само в едно от тях (юли 2015) леко са пострадали 4 души след удар от друга кола. Уточнява се, че изкуственият интелект никога не е ставал причина за инцидент.<br /> <br /> <strong>Превод: БЛИЦ</strong><br /> &nbsp;