BMW X1 смени задното предаване с предно
Второто поколение на най-малкия баварски кросоувър е по-широко отвътре
Засиленото търсене на компактни кросоувъри стимулира всички автомобилни производители да се заемат с разработката на подобни модели. Не закъсня и реакцията на германците от BMW, които влязоха в сегмента на компактните премиум всъдеходи с модела X1. От 2009 г. досега са произведени над 730 000 екземпляра от модела, което е отлично постижение за този сегмент. През миналата година дебютира второто поколение на BMW X1, което съществено е променило приоритетите си, съобщава „Монитор”.
Най-малкият модел от X-семейството е преориентирано към други ценности. Сега на първо място не е контролът на управление, а пространството в салона. Ето защо при новото BMW X1 предаването на тягата е на предните колела, както при минивана BMW Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. С дължина от 4,44 м той е малко по-къс от предшественика си, но в междуосието са добавени 90 мм и то достига 2,67 м. Освен това колата е станала по-широка - 1,82 м и е само 53 мм по-висока до 1,61 м. Теглото е намалено със 135 кг чрез използване на алуминиеви сплави в конструкцията, включително и за предния капак.<br /> <br /> Новото BMW X1 е станало по-солидно на външен вид. Компактният SUV още повече прилича на по-големите си братя Х3 и Х5. Фирмената двойна радиаторна решетка е съчетана с огромен отвор за въздух в бронята. <br /> <br /> Предните фарове са по-тесни и стреловидни, като всички светлини могат да бъдат напълно светодиодни. Капакът и стените сега са по-релефни, а калниците са раздути. Увеличен е размерът на пластмасовите облицовки за защита на долната част на каросерията. Задните стойки на покрива са силно наклонени, а петата врата е прикрита със спойлер. В двата края на задната част се простират големите L-образни светлини. Благодарение на по-добрата аеродинамика коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,29.<br /> <br /> Вътрешното разпределение в салона на BMW X1 е познато от други модели на марката. В интериора преобладават хоризонтални линии, като в салона има много сребристи и алуминиеви детайли, които допринасят за една премиум атмосфера. Пластмасовите елементи са с по-високо качество, отколкото в предишното X1. Многофункционалният волан с три спици е взет назаем от Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. Циферблатите са украсени със сребърни пръстени. Таблото на BMW Х1 е традиционно ориентирано към шофьора. Още в базовата версия на централната конзола е поставен 6,5-инчов дисплей на мултимедийна система iDrive, а в по-скъпите варианти той е 8,8-инчов.<br /> <br /> Функциите на менюто се управляват с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатика са малко, като блоковете им са отделени един от друг и са подредени рационално. В салона има множество отделения за малки предмети. Освен жабката във вратите има джобове за бутилки и вещи, кутия в подлакътника и чекмеджета под предните седалки. Седалките на първия ред са доста удобни и имат добра странична опора. Позицията на седене е по-висока с 36 мм, което е подобрило видимостта напред и настрани.<br /> <br /> Вторият ред седалки в BMW X1 вече е поставен малко по-високо от първия. Пространство за краката се е увеличило с 37 мм, а над главата също е нараснало. Благодарение на това отзад вече могат да пътуват комфортно хора с ръст 1,85 м, както и двама възрастни с дете на столче. За повече гъвкавост като опция се предлага сгъваема облегалка на предната седалка до водача. Задните седалки могат да бъдат допълнени с хоризонтална корекция, която позволява да се местят със 130 мм. Обемът на багажника е увеличен с 85 л и достига 505 л, а със сгънати задни седалки е 1550 л.<br /> <br /> За задвижването на новото BMW X1 се предлагат три бензинови и четири дизелови 4-цилиндрови двигателя с мощност от 116 до 231 к.с. Те се комбинират с нова 6-степенна механична скоростна кутия или с опционалната 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, която също са нова разработка. Най-динамичен е 2,0-литровият бензинов мотор с турбокомпресор с индекс xDrive25i, който развива максимална мощност 231 к.с. и се съчетава само с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Трансмисията прави впечатление с плавното превключване и отлична работа при ускорение.<br /> <br /> Максималният въртящ момент от 350 Нм се достига още при 1250 об/мин, което осигурява мощен прилив на тяга практически още със самото потегляне. На пътя с постоянна скорост двигателят е със спокоен характер и работи плавно и безшумно. При ускорение моторът издава сочен гърлен звук, който радва слуха на водача и напомня за славните 6-цилиндрови редови двигатели на BMW. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 6,5 секунди, а максималната скорост от 235 км/ч се достига с лекота на германските аутобани. Средният разход на гориво с пълна кола и в зимни условия е около 8 л/100 км, като в града достига 10 л/100 км./БЛИЦ <br />