Броени дни до забележителните премиери от Ford на Автосалон София 2017 (СНИМКИ)
На Автомобилното изложение в София, което ще се проведе между 14 и 22 октомври в Интер Експо Център, Ford ще представи множество нови и впечатляващи модели. Официална премиера за България и за автосалона ще направят изцяло новата Fiesta – моделът-бестселър на Ford в Европа за 2012, 2013, 2014 и 2015 г. – както и новото Ka+. Градските мъници ще зарадват любителите на компактни автомобили с изцяло новия си дизайн, технологии и икономичност.
Посетителите ще имат възможността да разгледат отблизо и култовия Mustang GT с 5.0-литровия V8 двигател, 421 к.с. Спортната гама на Ford се допълва от ултимативния Focus RS със задвижване на всички колела, 350 к.с. и максимална скорост от 266 км/ч.
Почитателите на SUV моделите могат да се насладят на новата Kuga и луксозния Edge. Двата кросоувъра осигуряват отлично пътно поведение, най-модерните технологии в помощ на водача и за безопасност, и гарантират чудесен комфорт за пътниците.
Флагманът на Ford ще е в луксозното изпълнение Vignale. С изтънчен дизайн, първокласно качество на изработката и революционните надуваеми задни колани, това е най-безкомпромисното Mondeo, създавано някога.
Голяма част от моделната гама на Ford ще е на разположение и за тестови пътувания.
Някои от експонатите ще пристигнат броени дни преди старта на изложението, специално за българската публика.
Изцяло новото Ка+
Изцяло новото Ка+ разполага с впечатляващо вътрешно пространство, отлична ефективност и динамика в добро съотношение цена-качество. Интериорът на Ка+ осигурява водещо в класа място за главата на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки. Просторният интериор осигурява достатъчно място за двуметров пасажер да седи зад двуметров шофьор.
Практичността на Ка+ в ежедневието се доказва и от 270-литровия багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхраненние на вещи в цялата кабина. Изцяло новото Ка+ се задвижва от 1.2-литров бензинов Duratec двигател със 70 и 85 к.с.
Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона, приложенията на смартфона, аудиосистемата; MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност, като ESP например; Помощ при потегляне по наклон; Ограничител на скоростта; Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и др.
Изцяло новата Fiesta
Новата Fiesta се предлага в четири различни версии – изисканата Vignale, динамичната ST-Line, стилната Titanium и достъпната Trend. Догодина се очакват и кросоувъра Fiesta Active и спортната Fiesta ST с първия 1.5-литров 3-цилиндров EcoBoost двигател с 200 к.с.
Изцяло новият Ford Fiesta е технологично най-усъвършенстваната малка кола в сравнение с другите масови малки автомобили на пазара в Европа в над 40-годишната история на модела. Сред модерните технологии в помощ на водача, поддържани от 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензора, които са в състояние да следят на 360 градуса около автомобила и сканират пътя до 130 метра напред, са: Асистент за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци, който вече работи и през нощта; Активен паркинг асистент, който прилага леки спирачни усилия, за да избегне удари с ниска скорост при паркиране без ръце; Разпознаване на пътните знаци; Автоматични дълги светлини; Адаптивен автопилот; Регулируем ограничител на скоростта; Система за следене на мъртвата точка; Предупреждение за страничен трафик; Индикация за дистанция; Предупреждение на водача; Помощ за спазване на лентата; Предупреждение за предстоящ сблъсък – налични досега в по-големите модели от гамата на Ford и за първи път предлагащи се в новата Fiesta.
Новата Fiesta предоставя отлично качество и рафинираност, характеризира се със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация от всякога. Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta.
Тя е първият автомобил Ford, в който се вгражда премиум аудиосистемата B&O PLAY с десет високоговорителя, монтиран в багажника субуфер и централен високоговорител за средни честоти над арматурното табло, а също и за първи път предлага отварящ се стъклен панорамен покрив и отопляем волан. Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Fiesta включва „плаващ“ HD тъчскрийн до 8 инча и гласово управление на основните функции.
Свръхмодерните двигатели включват 6-кратния световен двигател – 1.0-литровия бензинов EcoBoost с до 140 к.с., и 1.5-литровия дизелов TDCi със 120 к.с. – първият дизелов силов агрегат на Fiesta с висока мощност. Изцяло нова 6-степенна трансмисия с иновативни технологии за намалено триене спомага за по-ниски CO2 емисии и разход на гориво.
Ултимативният Focus RS
Новият Focus RS ускорява от 0-100 км/ч за 4.7 секунди, което го превръща в най-бързо ускоряващия RS модел досега и достига максимална скорост от 266 км/ч, задвижван от специално разработена версия на новия 2.3-литров EcoBoost двигател на Ford с максимална мощност от 350 к.с.
Изцяло новият Focus RS оптимизира ускорението с въвеждането на лонч контрол – за първи път в RS модел на Ford. С модела дебютира също и технологията за задвижване на всички колела с динамичен контрол на въртящия момент за изключителна тяга и сцепление с ненадмината пъргавина и скорост в завои. 4х4 системата следи сигналите от различни сензори в автомобила 100 пъти в секунда. За да осигури оптимална динамика, системата за задвижване на всички колела е калибрирана заедно със системата за електронна стабилност и по-специално базираното на спирачките векторно разпределение на въртящия момент, което работи паралелно с векторното разпределение на 4х4 системата. Максимум 70% от въртящия момент може да се прехвърли към задната ос, а до 100% – между което и да е от задните колела.
Водачите на Focus RS могат да избират между четири различни режима на шофиране и да настроят 4х4 системата, амортисьорите, електронната система за стабилност, отзивчивостта на волана и двигателя, и звука от ауспуха за оптимална динамика на пътя или пистата. Предлагат се режимите Нормален, Спортен и Писта, както и специален Drift режим, с който водачите постигат контролирано презавиване, дрифтейки по пистата.
2.3-литровият EcoBoost двигател в изцяло новия Focus RS споделя обща архитектура с изцяло алуминиевия 4-цилиндров арегат в новия Mustang и е значително променен, за да може Focus RS да осигурява 10% повече мощност. Двигателят се отличава с нискоинерционно двуструйно турбо с по-голям компресор, подобрени всмукателни характеристики и спортна изпускателна система с по-голям ауспух.
Иконата Mustang
Mustang е най-продаваният спортен автомобил в САЩ за последните 50 години, а след старта на продажбите му и в останалата част на света, е най-популярното спортно купе на планетата за 2016 г., вкл. и в България. У нас почти всеки втори продаден спортен автомобил до септември 2017 г. е Mustang. Родните клиенти показват предпочитания към по-големия 5.0-литров V8 двигател – всеки четири от пет са го избрали, а любимият цвят е червеният.
С 2.3-литровия EcoBoost двигател турбокомпресорът за първи път се появява в двигателната гама на Mustang. Проектиран да посреща нуждите на шофьори, търсещи както изключителна динамика, така и ефективност, този EcoBoost двигател е разработен специално за Mustang. Всмукателният колектор и турбокомпресорът са оптимизирани да осигурят по-добро дишане и по-висока мощност на Mustang. Със своите 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент, той достига 0-100 км/ч за 5.8 секунди.
Новото поколение на 5.0-литровия V8 двигател е с безброй подобрения, които му позволяват да диша по-добре, особено при високи обороти. Поемането на въздух в цилиндрите и изпускането му са ключът към генерирането на повече мощност и въртящ момент за който и да е двигател и са били във фокуса при разработването на V8. Това изстрелва мощността до 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент в Европа и ускорява 0-100 км/ч от място за 4.8 секунди.
Избираемите режими за шофиране гарантират, че настройките на Mustang идеално отговарят на настроението и намеренията на шофьора. Те се управляват от бутон на централната конзола и настройват AdvanceTrac системата за стабилност, реакциите на газта, превключването на предавките и управлението за Нормален, Спорт+, Писта или Сняг/Мокър режим. Селективното електрическо серво позволява на водачите да избират между Нормално, Комфортно и Спортно усещане и твърдост на волана.
Ford Mustang използва напълно независимо предно и задно окачване за спортна динамика и комфорт, включително задно окачване с интегрална връзка, което оптимизира комфорта и механичното сцепление при шофиране. Предното окачване е тип MacPherson с двойни ябълковидни връзки, което позволява използването на по-големи и мощни спирачки, без да се накърнява усещането във волана.
Новата Kuga
Благодарение на системата за свързаност на Ford – SYNC 3, новата Kuga позволява на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости, по-разговорни гласови команди, и да боравят с 8-инчовия сензорен екран по същия начин, както с екрана на своя смартфон. Нов интерфейс включва по-големи и по-лесни за работа бутони и за първи път позволява управление с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.
Kuga е с най-новия дизайн на Ford за дързък и спортен външен вид, който споделят също компактният SUV EcoSport и новия голям SUV Edge. Адаптивните фарове на Ford се предлагат за първи път при Kuga. Системата следи околната осветеност и автоматично подобрява видимостта, като настройва ъгъла на лъча на новите биксенонови фарове на една от седемте настройки, в зависимост от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до обекта отпред.
Новата Kuga предлага хендсфри технология за задната врата, която може да се отваря и затваря с леко движение на крака под задната броня. Технологията, избрана от над една трета от клиентите на Kuga в Европа през 2016 г., предоставя на родителите лесен достъп до багажника, когато отиват към автомобила с ръце, заети с покупки, детски колички и малки деца.
Освен множеството технологии за шофиране, паркиране и безопасност, новата Kuga предлага също Интелигентната 4х4 система на Ford, която разпределя въртящия момент към SUV колелата за оптимизиране на управлението и сцеплението, особено при хлъзгави настилки; Контрол на завиването, който компенсира загубата на контрол, в случай че водачът навлезе в завой с много висока скорост; Векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой.
1,5- и 2,0-литровите TDCi двигатели на Ford се отличават с модерни нови технологии, включително технологията за акумулиране на азотни окиси за по-чисти емисии отработени газове, компоненти със специално покритие за намаляване на триенето и турбокомпресор с променлива геометрия за подобрена работа на двигателя. Бензиновият 1.5-литров EcoBoost двигател с турбокомпресор и версии със 150 и 180 к.с. включва модерни технологии като директно впръскване на горивото под високо налягане и променливи фази на газоразпределение.
Новият Edge
Висококачественият SUV Ford Edge осигурява първокласен комфорт, модерни технологии в помощ на водача и водещо в класа пътно поведение. С хармонични, висококачествени материали и авангарден дизайн интериорът на Ford Edge създава премиум усещане от момента на отварянето на вратите.
Високото оборудване включва отопляеми предни и задни кожени седалки за подобрен комфорт в студеното зимно време и вентилирани предни седалки за пътниците в горещите дни, насочвайки студения въздух от климатика през перфорацията на кожата на седалките.
Отопляемите волан и челно стъкло помагат на водачите в студените утрини.
Всеки сантиметър от интериора на Edge е използван максимално функционално. Удобството на задните седалки е подобрено посредством водещо в класа място за главата (1032 мм) и за раменете (1536 мм). Мястото на предните седалки също е сред най-доброто в класа.
Въведена е модерна технология за Активен контрол на шума, която работи по сходен на антифоните начин. Три микрофона, разположени в купето, следят за шума в интериора. Системата насочва обратни звукови вълни през аудиосистемата, за да неутрализира звука от двигателя и подобри атмосферата в кабината, дори когато аудиосистемата е изключена.
Новият Ford Edge използва камери, радари и ултразвукови сензори за поддържането на 18 модерни технологии, намаляващи стреса при шофиране.
Новият Ford Edge се предлага с широкообективна камера, която помага на водачите да виждат зад ъгъла, използвайки 1-мегапикселова камера в предната решетка, която показва гледката от ляво и от дясно на цветния 8-инчов тъчскрийн. При липса на видимост на кръстовище или при излизане от магистрала, камерата помага на водачите лесно да видят приближаващи автомобили, пешеходци или велосипедисти.
Удоволствието от шофирането и добрата маневреност се дължат на усъвършенстваната адаптивна система за кормилно управление, която променя характеристиките си спрямо скоростта на движение. Интелигентната 4х4 система на Ford превантивно насочва мощността, за да се избегне превъртане на колелата, улеснявайки водача и доставяйки комфортно и спокойно пътуване.
Edge се предлага с избор между два високотехнологични 2.0-литрови дизелови двигателя: със 180 к.с. и ускорение 0-100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 200 км/ч и с 210 к.с. Bi-Turbo версия, която ускорява 0-100 км/ч за 9.4 секунди и максимална скорост 211 км/ч. И двата двигателя са със среден разход от 5.8 л./100 км и CO2 емисии от 149 г/км.
Ford Mondeo
Като истински флагман на марката, Mondeo беше първият носител на голяма част от новите технологии, които вече са налични в цялата гама на Ford: Асистента за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци; усъвършенстваната Система за активно спиране в града; Системата за индикация на разстоянието; Динамичните LED фарове; Активния паркинг асистент, допълнен от Системата за перпендикулярно паркиране и Системата за напускане от паркомясто; Асистента за странична помощ и др.
Освен тях в Mondeo дебютираха първите в индустрията Надуваеми задни колани на Ford – в случай на сблъсък, коланите рязко се надуват, за да разпределят силата от удара на пет пъти по-голяма площ по тялото от конвенционалния колан.
Mondeo подобрява комфорта и удобството за водачите с иновации като първия в класа Електрически регулируем волан с памет, Мултиконтурни седалки с уникална масажираща „Active Motion“ функция и гласовата технология SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей и системата за помощ при аварийни ситуации.
Mondeo разполага с най-широката и модерна гама двигатели в 24-годишната си история и осигурява изключително богат избор за клиентите в Европа. За първи път на Стария континент се предлага хибридно Mondeo, комбиниращо специално разработен 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия за подобрени икономичност и СО2 емисии. Гамата се допълва от усъвършенствания 2.0-литров дизелов TDCi двигател с 210 к.с., както и от версията с 6-кратния световен двигател на годината 1.0 EcoBoost – първият 1.0-литров бензинов двигател в сегмента. С добавянето на Vignale към гамата, Mondeo отваря предлагането към нов кръг от клиенти, които търсят премиум автомобил на разумна цена.
За първи път Mondeo се предлага и с Интелигентната 4х4 система на Ford, която осигурява отлично сцепление, динамика и управление във всякакви условия.