Доклад разкри защо ЕС посече жестоко китайските електромобили
В него се дава подробна разбивка на различните видове субсидии, получени от всеки китайски автомобилен производител
Европейската комисия публикува доклад с констатациите си от деветмесечно разследване на субсидиите, предоставяни на китайския пазар на електрически превозни средства.
В този доклад подробно се описва начинът, по който ЕС е изчислил тарифите за китайските електромобили, и доказателствата, използвани за обосноваване на тези тарифи.
Основна констатация е нежеланието на Китай да сътрудничи на разследването. Китайското правителство и държавният автомобилен производител SAIC, който е собственик на марката MG са оказали особена съпротива.
Липсата на сътрудничество доведе до по-висока ставка на митата (37,6 %) за SAIC в сравнение с BYD (17,4 %) и Geely (19,9 %), които се разглеждат като по-сговорчиви.
Докладът предлага подробна разбивка на различните видове субсидии, получени от всеки китайски автомобилен производител.
Тези субсидии, които включват евтини заеми, земя и стимули за продажба на електромобили, са в основата на изчислените тарифи.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.