Експерт с безценни съвети как да не прегреете двигателя на колата в жегите
Всички модерни табла с инструменти имат цифров или аналогов температурен индикатор - ако следите него, може да стане твърде късно
Експерт обясни как да държите температурата на двигателя под контрол дори в жегата.
Защо температурните уреди на двигателя лъжат?
Времената, когато автомобилите използваха температурни уреди със стрелка, движеща се повече или по-малко пропорционално на съпротивлението на температурния датчик, отдавна са отминали.
Всички модерни табла с инструменти имат цифров или аналогов температурен индикатор, работещ по команда от електронния блок за управление на двигателя. Тоест температурата се показва с голямо разсейване на действителното топлинно състояние на двигателя.
Това е направено, така че собственикът на автомобила да не се притеснява от колебания в топлинното състояние на двигателя и винаги, освен в случаите, когато може да е твърде късно, да счита температурата за постоянно нормална.
Температурният индикатор в арматурното табло на много автомобили на платформата B0 показва четири тъмни чертички както при температура от 80 ° C, така и малко над сто градуса. Основното за него е да не пречи на водача.
Такива индикатори могат да алармират твърде късно и няма да проследят нито постепенното влошаване на ситуацията, нито началото на прегряване.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.