Експерт след поредния ужас на "Тракия": Превозвачи използват различни способи за манипулиране на тахографа
„Турските превозвачи, както и българските, които пътуват от Турция за ЕС, обикновено престояват на турско-българската граница 2-3 дни. Там се използват различни способи за манипулиране на тахографа, за да покаже, че водачът е почивал. Когато колоната се отпуши, всеки тръгва, всеки бърза, тъй като всеки ден задържане носи щети на фирмата”. Това заяви в ефира на Нова телевизия Красимир Лалов от Съюза на превозвачите в България във връзка с поредната катастрофа на магистрала „Тракия”, при която турски тир удари автобус.
Лалов не изключи камионът и шофьорът да са били 3 дни на Капъкуле, да не е почивал, а тази сутрин да е заспал зад волана на магистралата.
Според Лалов вината за всички тези проблеми е комплексна.
„Понятие 3 дни да преминаваш граница, в целия ЕС не съществува. Нашата граница е много зле проектирана, това си е наш проблем. Турската е много по-спокойна”, заяви Лалов.
Той допълни още, че в България няма легитимни паркинги, на които шофьорите да почиват.
„Предполагам, както е минал границата, спрял е някъде около Хасково, в някой нелегитимен паркинг, ударил е 2 мастики, както обичат да правят, или нещо друго. Сутринта с полу трезва глава, но преуморен е тръгнал на път”, заяви Лалов.