Горивото на бъдещето според германците
Драматичен срив в интереса към дизела и все по-голям ентусиазъм от хибридите установява проучване върху нагласите сред немските автомобилисти, проведено от маркетинговата агенция Nordlight Research. Най-големият пазар на коли в Европа се променя из основи, а бъдещето на нафтата изглежда все по-мрачно, пише Факти бг.
В изследването са участвали 1 000 души, 38% от които планират следващият им автомобил да е бензинов, 15% - хибриден, а 8% - изцяло електрически. Верни на дизела остават едва 5% от германците. По-малко от тях са само фантазьорите, чиято следваща кола ще работи на водород. Цели 33% от запитаните обаче не могат изобщо да отговорят на въпроса, защото смятат, че през следващите 3 години всичко може да се промени кардинално.
Интерес будят и представите на германците за бъдещето на личния транспорт. Две трети от тях виждат най-добри перспективи пред хибридните (24%) и водородните (18%) технологии и само 11% вярват, че в бензиновите и дизеловите има още неизползван потенциал. Неориентираните са внушителните 22% и по тази тема.
Големият губещ сред германските автомобилисти е дизелът. Една един от всеки 5 собственици на нафтова кола (19%) смята да остане верен на този тип гориво. Неизвестността и разочарованието след скандалите с манипулираните данни за вредните емисии и възможните ограничения, свързани с експлоатацията на дизелови автомобили, явно вземат своето.
Хибридите изпреварват чувствително електромобилите в предпочитанията на немците. Огромна част от тях признават колко удобни в града са колите на ток (80%) и в качеството на втори автомобил в семейството (54%), но слабият ресурс на батериите и неразвитата инфраструктура предизвикват недоверие.
Около 40% от потенциалните купувачи на електромобили и хибриди са готови да плащат повече, отколкото за съпоставил модел с бензинов или дизелов двигател. Останалите 60% обаче не са съгласни. Повечето германци (82%) смятат, че към момента електромобилите са прекалено скъпи. 45% обмислят покупката на такъв, но само ако е употребяван и цената му е много по-ниска.