Със сигурност, един от най-внушителните щандове на изложението Moto Expo 2020 ще бъде щанда на Italia Motors.

За това говори факта, че компанията е представител на най-големият производител на мотоциклети в Европа - Piaggio Group. Под знамето на групировката са няколко атрактивни и изискани марки – от скутери до спортни и турър машини.

Традиционното изложение Moto Expo 2020 за втора поредна година ще бъде в обновената зала Асикс Арена (бивша зала Фестивална) от 20 до 24 март 2020 г.

То е организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор - “Експо Тим” ООД.

Vespa

Italia Motors подготвя няколко изненади и атрактивни премиери. Започваме с легендарните скутери Vespa, най-продаваните у нас.



Това са машини, които имаха премиера само преди няколко месеца на изложението EICMA 2019 в Милано. Миналата година за първи път видяхме Vespa Elettrica. Сега обаче тя идва като  произведение на изкуството с най-високо технологично съдържание.



Ако предишната оригинална Vespa Elettrica бе създадена за чисто градска употреба и следователно хомологизирана като мотопед, с максимална скорост от 45 км /ч., то новата от EICMA 2019 Vespa Elettrica  вече  е по-бърза и развива 70 км/ч.



Скутерът е безшумен, екологичен, иновативен и още по-мощен, плод на опита на групата Piaggio със захранващия блок и литиево-йонната батерия, Vespa Elettrica вече може да измине до 100 км, докато в режим Power - до 70 км.

Батерията запазва размера и теглото на оригиналната версия, но е модифицирана, за да осигури по-висока непрекъсната мощност, което също се подпомага от подобрения в софтуера за управление на електродвигателя.



Сърцето на Vespa Elettrica е електрически агрегат, способен да осигурява непрекъсната мощност от 3,6 кВт и максимална мощност от 4 кВт и въртящ момент от над 200 Нм.

Vespa Elettrica има ефективна система за възстановяване на кинетична енергия (KERS), която я зарежда във фазите на забавяне. Литиево-йонната батерия се зарежда напълно за 4 часа с напрежение 220 V.

Други специални издания на Vespa, които видяхме и миналата година в Милано са доста атрактивни. Една от тях бе Vespa Primavera Sean Wotherspoon е специално и ограничено издание, което изразява цялата творческа енергия както на Vespa, така и на Шон Уотърспун.

Той е една от изгряващите звезди на младежката мода в САЩ, носещ чиста енергия, безкрайно любопитен, експериментатор и фанатик на уличната култура, и на всичко, което може да обхване по отношение на модата и цвета.



Vespa Primavera Sean Wotherspoon ще бъде наличен през тази година в избрана мрежа от дилъри в класическите двигателни мощности от 50, 125 и 150 кубика.

Две версии - Vespa Sprint и Vespa GTS Super Racing Sixties са в чест на скоростта, състезанията и битките на пистата през 60-те години.

Това е легендарен период в историята на състезанията и мотоциклетизма. Чисто новите жълти и червени графики се отличават на шасито, зелено и бяло съответно, на най-отличителните модели от Vespa - Sprint с неговите 50, 125 и 150 куб. см и GTS Super -  125 и 300 куб. см.

Piaggio Group отново работи в сътрудничество  с (RED) като представя и Vespa Primavera 125 (RED). Тя се задвижва от модерен 125-кубиков четиритактов едноцилиндров i-get двигател, с въздушно охлаждане и оборудван с електронно впръскване и разпределение на 3 клапана.
 
Piaggio
 
След като сме на вълна скутери, нека да споменем още една знакова машина - Piaggio Medley. Това е скутер, който комбинира гъвкавостта характерна за градски скутер, динамиката на високите гуми, а също комфорта и товароносимостта на по-голям GR модел.

Промените по модела са изключително много, но основната промяна е, че мощността на 125-кубиковия двигател с водно охлаждане е увеличена значително от 11 к.с. на 15 к.с.. Това позволява значително по-широко приложение на модела, както в града, така и извън него.

Изцяло променена е предна част с ново по-ергономично кормило, нов LED фар и иновативен дигитален LCD клъстър с възможност за следене на редица показатели.
Мултимедийната система Piaggio MIA (като стандартна опция на S версията) свързва смартфон с превозното средство и управлява обаждания, гласови команди и музика. USB порта в предната жабка помага с това да имате винаги вариант за зареждане на телефона си.

Системата 'Start & Stop', която може да бъде изключена във всеки един момент, намалява средния разход на гориво. Двуканалния ABS също е компонент на скутера, който често е срещан само при по-големи и мощни скутери на пазара.
 
Aprilia
 
Все пак да вдигнем малко скоростта. Това ще стане с новите модели на Aprilia. Историята на Aprilia винаги е била свързана с инициалите RS.



Те винаги са отразявали спортното наследство в мотоциклетите от Ноале. Завръщане към двигателита със среден капацитет, подкрепен с технология и електроника от Aprilia Racing. Първия представител на тази нова ера е Aprilia RS 660.



Aprilia RS 660 е отговор на нуждите на новите поколения, които търсят забавление, задоволяване, лесни за управление мотоциклети, които могат да те развълнуват, както на пътя, така и на пистата.



Моторът изпъква със своя стил и форми, носещи успешните белези на Aprilia. Дизайнът е иновативен, усъвършенстван, автентично спортен.  Личат и белезите на RSV4.



Новата ера започва за Aprilia с въвеждането на нов тип двигател, който ще оборудва пълна гама от нови мотоциклети. Надлъжния 660-кубиков двуцилиндров двигател е от последно поколение, хомологирано с Euro5.

Той произлиза от предния ред на V4-ката на TUONO 1100. Двигателят е със 100 к.с. и има отлично съотношение тегло/мощност, което е сред най-добрите в класа си. Цялостната окомплектовка, комбинирана с бързо и леко шаси, придава на RS 660 динамичен характер.



Другата сериозна машина е по проекта RSV4. Той е преследвал ясна цел: да бъде най-добрият и бърз безкомпромисен супербайк, най-близък до състезателните мотоциклети Aprilia.

Затова Aprilia RSV4 1100 Factory има изключителна производителност в съчетание със състезателна рамка, окачване и първокласна електронна система за контрол, като към това е добавено и полуактивното окачване Öhlins.

Да не говорим за мощта на машината - 217 к.с. при 13 200 об/мин. Максималният въртящ момент има увеличение от 10% по цялата крива на двигателя 1000 куб. см. Достига максимална стойност от 122 Нм при 11 000 об / мин.

Естествено в семейството мотоциклети Tuono V4 на Moto Expo 2020 ще видим Tuono V4 1100 RR  - един от най-ефективните и най-бързи мотори в сегмента, както и ексклузивната версия Tuono V4 1100 Factory.
 
Moto Guzzi

Другата марка, представена от Italia Motors у нас е легендарната Moto Guzzi. Мотоциклетите, родени на брега на езерото Комо имат изненадващ успех. Особено V85 TT Travel.

Първото класическо ендуро на пазара, представя своята Travel версия, готова за пътешествия, благодарение на специализираното си оборудване.

Това са по-висока туристическа слюда с площ 60% по-голяма от стандартната, два куфара от пластмасови и алуминиеви елементи - 37 л на десния и 27.5 л на левия. Инак двигателят е напречен 90° V-twin, два клапана на цилиндър с обем 853 куб. см, мощност 80 к.с. при 7750 об/мин. и  въртящ момент от 80 Нм при 5000 об/мин.

Moto Guzzi V7 Racer винаги е бил най-спортния член на гамата V7. Създадения през 2010 г. модел еволюира през 2015 и 2017 г., а тази година преоткрива себе.

На пръв поглед дизайна на новия Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary не се различава от предходните си версии, но всеки нов елемент е внимателно подбран поставен на своето място. Във V7 III Racer е интегриран преден обтекател, който диктува автентичния му café racer стил, а червените графики, ярко подчертават спортния му характер.

Със спортна визия е и Moto Guzzi V7 III Stone S. В 99-годишната история на марката моделното обозначение “S” предизвиква спомени за спортните модели от 70-те години. Това е единственият член на гамата за 2020, който ще се произвежда в точно определен брой – 750, номер който очевидно насочва към легендарната кубатура на модела.
 
Mondial
 
Миналата година на нашия пазар чрез Italia Motors стъпи и марката FB Mondial. Тази марка се възроди през 2015 г., след като в средата на ХХ век имаха страхотни успехи на пистата и извън нея. След две години на проектиране, през 2016 г. Hipster 125 и Hipster 300 се превърнаха в реалност.

Моделът представлява завръщане към славното минало и към хипстърското движение, което е толкова определящо за марката до 60-те години. Moto Expo 2020  ще посрещне моделната гама на FB Mondial - HPS 125, HPS 300, както и новия модел Pagani 300.

Последният е с двигател в мощност 17 кВт при 8500 об/мин. и въртящ момент от 22,5 Нм при 6500 об/мин.