JAGUAR LAND ROVER дава втори живот на батериите на електрическия I-PACE
Сътрудничеството с лидери в индустрията ще помогне на Jaguar Land Rover да постигне нетни нулеви въглеродни емисии в гамата си до 2039 г.
Jaguar Land Rover е официален партньор с Pramac, световен лидер в енергийния сектор, за разработване на преносим порт за съхранение на енергия с нулеви емисии, захранван от използвани батерии на Jaguar I-PACE.
Наречена Off Grid Battery Energy Storage System (ESS), технологията на Pramac – която включва литиево-йонни клетки от батерии Jaguar I-PACE, взети от прототипни и инженерни тестови автомобили, доставя мощност с нулеви емисии, когато достъпът до мрежовото захранване е ограничен или недостъпен .
Партньорството е първото в плановете на Jaguar Land Rover за създаване на нови бизнес модели. Като част от Reimagine стратегията за нулеви въглеродни емисии до 2039 г., компанията ще стартира програми, които осигуряват втори живот и други приложения за батериите на електрическите модели.
Батериите на Jaguar Land Rover са проектирани по най-високите стандарти и следователно могат безопасно да бъдат използвани в множество ситуации с ниска енергия, след като състоянието на батерията падне под изискванията на автомобила. Захранването с употребявани батерии като съхранение на възобновяема енергия, може да надхвърли 200 гигаватчаса годишно до 2030 г., създавайки глобална стойност над 30 милиарда долара.
Системата има капацитет до 125 kWh – повече от достатъчно, за да зареди напълно изцяло електрическия SUV I-PACE на Jaguar, носител на множество награди, или за захранване на стандартен семеен дом за една седмица. Pramac директно използва повторно до 85% от акумулаторната батерия, доставена от Jaguar Land Rover в устройството за съхранение, включително модули и окабеляване. Останалите материали се рециклират обратно във веригата за доставки.
Зареждан от слънчеви панели, уредът се състои от акумулаторна система, свързана с двупосочен преобразувател и свързани системи за управление на контрола. Модулите са оборудвани с връзки за зареждане на електрически превозни средства (EV) тип 2 с динамично управление и мощност до 22 kW AC.
Off Grid Battery ESS също ще бъде разположен в най-големия в света Jaguar Land Rover Experience Center в Йоханесбург, Южна Африка – за да помогне на обекта да се справи с непостоянното захранване от електрическата мрежа.
Андрю Уитуърт, мениджър Електрификация и батерии в Jaguar Land Rover, коментира: „Това нововъведение е чудесен пример за това как ще си сътрудничим с лидерите в индустрията, за да допринесем за нашето устойчиво бъдеще. Радваме се, че работим с Pramac, за да използваме батерии с втори живот на Jaguar I-PACE, за да осигурим преносима мощност с нулеви емисии.“
Франсоа Доса, изпълнителен директор Стратегия и устойчивост в Jaguar Land Rover, разказа: „Преходът към електрическо бъдеще, като Jaguar ще стане изцяло електрически от 2025 г. и първият изцяло електрически модел Land Rover, очакван през 2024 г., са неразделна част от развитието на цялостната електрическа екосистема от батерии до зареждане. Това включва усилията ни да дадем възможност за технически и бизнес иновации за повторна употреба на батерии.
Нашето сътрудничество с Pramac е доказателство в тази посока, показвайки как е възможно да се доставя енергия с нулеви емисии чрез комбинацията от възобновяеми източници и батерии с втори живот. Чрез своите тестове във Валенсия екипът на Jaguar TCS Racing показа как можем да вдъхновим цялата екосистема да продължи да изследва синергии и да валидира жизнеспособни решения за чиста енергия."
Дани Джоунс, Директор, Pramac, също споделя: „Имахме привилегията да работим толкова тясно с Jaguar Land Rover, които са изключително подкрепящ партньор в нашето пътуване за успешно изграждане на здрав продукт и търговски жизнеспособен бизнес случай, използвайки вторични електрически модули.
Това внася нов елемент в историята на устойчивостта като производител на енергийно ефективни и намаляващи въглеродни емисии технологии. Очакваме с нетърпение да продължим пътуването с Jaguar Land Rover и да предоставим иновативни инфраструктурни решения за зареждане в подкрепа на електрификацията на техните водещи в класа автомобили.“