JAGUAR XE SV PROJECT 8 подобри собствения си рекорд на пистата NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE
Най – спортният седан на Jaguar е с 600к.с. и държи рекорда на немската писта за най-бърз автомобил с 4 врати
Екипът на Jaguar Special Vehicle Operations разработи преработена версия на суперавтомобила XE SV Project 8, която мигновено доказа своите свръх възможности, подобрявайки един от най-впечатляващите рекорди на модела. Спиращо дъха време от едва 7 минути и 18 секунди беше необходимо, за да бъде преодоляна с лекота една обиколка на 20 километровата писта Nürburgring Nordschleife. Новото постижение е с 2.9 секунди по-бързо от предния рекорд, поставен през ноември 2017 г., като е и със 7 секунди по-бързо в сравнение с който и да е друг автомобил с 4 врати.
Начело с Винсент Радермекер новият Jaguar XE SV се завърна на немската писта в двуместна версия Track Pack. Суперавтомобилът разполагаше с адаптивно окачване, което беше нагласено в спортен режим за писта. Предният сплитър и карбоновия спойлер също бяха прецизно настроени и спомогнаха за уникалния рекорд, който едва ли скоро ще бъде подобрен.
Джамал Хамеди, Главен инженер в Jaguar Special Vehicle Operations, гордо споделя: “Първоначалният рекорд на Jaguar XE SV Project 8 на пистата Nürburgring демонстрира екстремните възможности и представяне на един от най-бързите серийни автомобили. Пробуден от състезателната си визия, екипът на SV знаеше, че Project 8 може да бъде още по-бърз. Новият официален рекорд е огромна победа за всички, които участваха в проекта и преминаха всички граници, за да подобрят ексклузивния Project 8 за нашите клиенти.”
Задвижван от 5.0-литров Supercharged V8 с 600к.с. Jaguar XE SV Project 8 е способен да развие скорост от 100 км/ч за по-малко от 3.7 секунди, като с лекота може да достигне до 320 км/ч. Интересно е да се отбележи, че Project 8 има напълно плоска кора в долната част на шасито, която подпомага аеродинамиката на автомобила.
Лимитираната серия на Project 8 ще се произвежда за последно тази година и има три специфични версии:
- Олекотеният двуместен Track Pack, използван на пистата за рекорда
- Четириместен вариант със същият аеродинамичен пакет и управление като Track Pack версията