От многобройните бивши съветски заводи за автомобили днес са останали толкова, че да се преброят на пръстите на едната ръка. Руските АвтоВАЗ и ГАЗ работят сравнително успешно, а останалите или са заети от чуждестранни инвеститори или тънат в разруха, пише Факти бг.

По-възрастните знаят, че у нас в миналото най-популярни бяха руските автомобили "Лада" и "Москвич". И докато "Лада", под ръководството на Renault, процъфтява на руските пазари, то "Москвич"-ите отдавна са забравени.

Така изглеждат производствените цехове днес


Строителството на завода стартира през далечната 1929 година и само 12 месеца по-късно е пуснат в експлоатация. Разцветът на автомобилната фабрика, която впоследствие получава името "Москвич", е след края на Втората световна война.

Но с идването на "Перестройката" над марката "Москвич" започват да се спускат тъмни облаци. През 2001-ва производството окончателно е преустановено, а девет години по-късно е завършена процедурата по банкрут.

След няколко неуспешни опита за възраждане на марката и на руското производство на автомобили "Москвич", днес са останали само споменът и сградата, която тъжно напомня за някогашния си разцвет.