Преди 2 години автомобилните гиганти Ford, Continental и Schaeffler показаха във Виена своя първи бензинов хибрид Ford Focus, а тази година партньорите се завърнаха с още по-завладяващо хибридно решение. В австрийската столица трите иновационни компании в автомобилната индустрия представиха второто поколение на бензиновия хибрид, наречен „Бензинов Технологичен Автомобил” или Gasoline Technology Car - GTC II, който обещава 25% по-ефективен разход на гориво или разход на бензин под 4 литра на 100 км.

Автомобилната концепция GTC II представя възможностите на интелигентната 48-волтова хибридна система от последно поколение като обещава подобрение на горивната ефективност с близо 17%, а емисиите на CO2 ще бъдат редуцирани под 95 г/км.

Хибридният Ford Focus се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател EcoBoost с турбокомпресор и 12-волтова старт/стоп технология. Най-голямата разлика между GTC II и GTC I е високоефективната интеграция на електромотора с бензиновия двигател и трансмисията, наречена архитектура P2. Второто поколение бензинов хибрид GTC II демонстрира високия потенциал на леките хибриди, където 48-волтовата електрическа система, двигателят с вътрешно горене и останалите компоненти са оптимизирани в една цяла и завършена система. Новият Ford Focus, оборудван с 1,0-литров бензинов двигател EcoBoost, който е спечелил многобройни награди за „Международен двигател на годината”, предоставя отлична изходна позиция за хибриден автомобил и дава възможностите, които хибридизацията предлага дори за двигател от толкова висок клас. При интеграция на концепцията за GTC II фокусът е върху цялостното оптимизиране на системите за задвижване.

Електромоторът на GTC II е вграден в цялата система за задвижване чрез ремък, който преминава между двигателя с вътрешно горене и трансмисията. Два съединителя - един над и един под ремъка позволяват на бензиновия двигател да бъде изцяло отделен при необходимост. По този начин електромоторът може да се използва отделно от бензиновия двигател. В резултат на това GTC II подпомага електрическата инерция при постоянна скорост и ниско натоварване, както и електрически старт при шофиране. Благодарение на използването за първи път на 48-волтов електрически катализатор от висок клас на Continental, изгорелите емисии от двигателя са намалени веднага, дори и след дълги фази на престой. Тази стратегия има голяма роля в гаранцията, че GTC II отговаря на строгите изисквания за емисиите според стандарт Евро 6.

Източник: "Монитор"